Šest pilířů spokojenosti zaměstnanců v práci

Mít spokojené, produktivní a loajální zaměstnance je snem každého HR specialisty. S dobou se mění i priority zaměstnanců a proto je dobré si připomenout, jaké jsou momentálně hlavní pilíře spokojenosti zaměstnanců tak, jak je vnímají sami pracovníci.

Ilustrační snímek

Uznání zaměstnanců

Nikdy nepodceňujte důležitost uznání zaměstnanců za jejich dobrou práci. Podle Training Zone jsou sice celofiremní úspěchy hezké, ale lidé potřebují také individuální uznání explicitně pronesené přede všemi, protože to je motivuje k podávání těch nejlepších výkonů.

Benefity

Nemusí se jednat o finanční benefity. I věci jako jsou tzv. „sick days“ nebo možnost využívat zdarma produktů firmy jsou žádanými pozitivy ze strany zaměstnanců.

Různorodá práce

Zaměstnanci chtějí, aby jejich práce byla zajímavá a různorodá. Toto můžete zařídit mimo jiné tím, že zadáváte jednotlivým lidem různé projekty i mimo jejich základní působnost.

Vybalancování pracovního a rodinného života

Pokud práce zaměstnanci bere možnost kvalitně trávit čas se svými blízkými, musíte nabídnout buď nadstandardní platové ohodnocení či jiné benefity, aby pracovník neměl tendenci od vás odcházet.

Možnost kariérního postupu

Nesmíte zaměstnance utvrdit v tom, že navždy zůstane na dané pozici. Nabízejte transparentní program kariérního postupu.

Pravomoci

Pro pohodu, sebevědomí a motivaci zaměstnance je potřeba, aby cítil, že má určité pravomoci a schopnost dělat rozhodnutí sám za sebe.

 

-mm-

Zdroj: Training Zone - britský portál o vzdělávání dospělých
Zobrazit přehled článků ze zdroje Training Zone