Špatné zprávy neodkládejte

Jak být nositelem špatných zpráv a zároveň tím způsobovat co nejmenší újmu sobě i ostatním? V první řadě si pamatujte, že čím déle budete s nepříjemnou zprávou čekat, tím těžší bude ji vyslovit a také složitější zabránit vzniku fám. Snažte se proto reagovat co nejdříve. Myslete a to, že jedna náročná konverzace vás nezničí. Představte si, co budete dělat a jak se budete cítit například za tři měsíce.

Co nejlépe se připravte

Zvažte všechny otázky, které vás v souvislosti s příslušným sdělením napadnou a přemýšlejte o řešeních. Při samotném oznámení pak buďte upřímní. Umožněte všem zúčastněným, aby se vyjádřili. Nepřerušujte je ani neodsuzujte. Ukažte empatii.

Zachovejte objektivitu

Držte se faktů a naopak se vyvarujte nepodložených předpokladů a osobních emocí. Zachovejte klid, i když se stanete terčem následného útoku. Neberte si to osobně. Veďte svůj tým k tomu, aby se díval kupředu. Sami se učte ze svých zkušeností s tlumočením špatných zpráv a hledejte cesty, jak to druhé straně usnadnit.

-kk-

Zdroj: Management Today - portál britského manažerského magazínu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Today