Společenskou odpovědnost musíte brát vážně

Ilustrační snímek

Definice společenské odpovědnosti firem (CSR) říká, že jde o dobrovolné zapojování sociálních a ekologických hledisek do každodenních firemních operací a interakcí se zaměstnanci, zákazníky, dodavateli, místní komunitou a širší společností. Je všeobecně známo, že investovat do společenské odpovědnosti se firmám vyplatí. Mohou tak dosáhnout vyšší loajality zaměstnanců a produktivity práce, ale také získat dobré jméno u obchodních partnerů. Není se tedy čemu divit, že v praxi často dochází ke zneužívání společenské odpovědnosti ve prospěch PR firem.

Na druhou stranu si dnes musíme uvědomit, že žijeme v době sociálních sítí, jejichž prostřednictvím se šíří informace rychlostí blesku. Pro firmy je proto stále obtížnější pouze předstírat, že jsou společensky odpovědné. A to je dobrá zpráva. Chcete-li začít s CSR opravdu vážně a správně, přečtěte si doporučení serveru Entrepreneur.com.

1. Zahrňte všech zúčastněné strany

Zamyslete se nad tím, koho všeho se dotýkají aktivity vaší firmy. Vedle zaměstnanců a zákazníků to budou investoři, obchodní partneři i veřejnost. Než začnete plánovat strategii společenské odpovědnosti, identifikujte všechny tyto skupiny lidí.

2. Ujasněte si své poslání

Vaše firma již pravděpodobně bude mít své poslání. Poslání vaší strategie CSR nemusí být stejné jako poslání celé firmy, minimálně by však z celofiremní mise mělo vycházet.

3. Určete, co je důležité

Odhlédněte od zisku, ten je jasný. Zkuste se zamyslet nad tím, co je důležité pro vaše zákazníky. Musí to být něco, co bude dávat smysl pro vás všechny a pro co budete opravdu nadšení.

4. Najděte příležitosti

Když budete vědět, co je pro vás důležité, můžete se zaměřit na konkrétní možnosti, jak pomoci. Pouze poslat peníze nestačí, je třeba přinést skutečnou změnu – aktivně se zapojit. Pokud zatím nemáte žádné zkušenosti, zvažte partnerství s jinou organizací, která má podobné hodnoty a cíle. Když se navíc přidáte k již fungujícímu programu, ušetříte čas i peníze.

5. Nejprve něco udělejte a pak o tom mluvte

Podstatou úspěchu na poli CSR je myslet vše, co děláte, skutečně vážně. Pokud to nebudete brát vážně vy, těžko mohou ostatní brát vážně vás. Když něco dokážete, nebojte se o tom mluvit. Vydávejte o tom zprávy, komunikujte s veřejností. Pouze mluvit a nic nedělat je však velmi ošidné.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com