Vědí zaměstnanci, co od nich očekáváte?

Noví i stávající zaměstnanci potřebují vědět, co se od nich očekává, aby mohli svou práci dělat dobře. Možná jste hodně vytížení a říkáte si, že nemůžete neustále říkat zaměstnancům, co mají dělat. Existují však efektivnější způsoby, jak řídit očekávání od vašich lidí.

- Od začátku stanovte svá očekávání písemně. Jedním ze způsobů, jak to udělat, je popis práce. Dále potřebujete stanovit pravidla výkonnosti. Písemná forma je důležitá proto, abyste na ni mohli odkazovat v případě problémů. Pomůže vám také hodnotit výkonnost zaměstnanců podle stanovených kritérií.

- Zdokumentujte očekávání, která vyjadřujete v mluvené komunikaci. Očekávání, která stanovíte v hovoru se zaměstnanci, by měla být sepsána, chcete-li dosáhnout odpovědnosti.

- Zapojte zaměstnance do školicích programů, které posílí vaše očekávání. Očekáváte-li od zaměstnance výkonnost na určité úrovni, která vyžaduje specifické dovednosti nebo znalosti, upravte podle toho své plány vzdělávání. Týká se to nových i stávajících zaměstnanců.

-kk-

Zdroj: HR Tools - americký portál pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Tools