Žádný přesvědčivý z nebe nespadl

INNERGY, s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti INNERGY, s.r.o.

Vytisknout

Když člověk ví, jak dosáhnout toho, co chce, získává kariérní výhodu. Jedná se přitom o dovednost, které se lze učit. Ne každému je vrozená či přirozená, můžeme si však osvojovat určitá pravidla, která nám pomohou posílit naše šance na získání nové práce, povýšení, které si zasloužíme, efektivnější budování kontaktů či obecně větší vliv v práci. Ať už jednáte s budoucím zaměstnavatelem, současným nadřízeným či klientem, držte se následujících kroků.

- Nejdříve dávejte, pak berte. Chcete-li být přesvědčiví, neptejte se, co pro vás mohou udělat druzí. Naopak se ptejte, komu můžete pomoci vy. Druhá strana se pak bude cítit určitým způsobem zavázána k tomu, aby vám pomoc oplatila.

- Připusťte své nedostatky. Důvěra je základ, chcete-li někoho o něčem přesvědčit. Buďte připraveni přiznat malé chyby, abyste si mohli získat důvěryhodnost.

- Nezdůrazňujte jen výhry. Nemluvte jen o tom, co dotyčný získá, když vám dá důvěru. Nikdy nezapomeňte zmínit, o co přijde, když vám ji nedá.

- Využijte reference druhých. Sbírejte doporučení a reference, které můžete předložit. Aktivně žádejte své přátele a kolegy o pomoc.

- Hledejte společné téma. Společné zájmy a podobnosti patří k nejsilnějším přesvědčovacím nástrojům. Snažte se je odhalit předem.

-kk-

Zdroj: The Guardian - portál britského deníku The Guardian
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Guardian

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace