Základní prvky sociálního intranetu

Ilustrační snímek

Na firemních intranetech se v poslední době stále častěji objevují interní sociální sítě, jejichž prostřednictvím mohou zaměstnanci efektivněji komunikovat a sdílet znalosti. Server HR Communication proto upozornil na white paper společnosti IGLOO Software s názvem Socialising the intranet, který shrnuje výhody a základní předpoklady úspěšného fungování sociálního intranetu. Co by tedy měla splňovat vaše interní sociální síť, aby vašim zaměstnancům zjednodušila a zpříjemnila život?

1. Možnost přispívat pro všechny

Každý zaměstnanec bez ohledu na svou funkci by měl mít možnost přidávat na sociální intranet své příspěvky.

2. Podpora otevřené diskuse

Vaši zaměstnanci by měli vědět, že si ceníte všech názorů a znalostí. Podporujte je v zakládání diskusí a přidávání komentářů.

3. Možnost hodnotit přínos obsahu

Dejte zaměstnancům možnost označit příspěvky, v nichž vidí či nevidí přínos. Měli by mít možnost hodnocení alespoň ve smyslu líbí/nelíbí se a také sdílení s ostatními.

4. Informace v profilech

Každý zaměstnanec by měl vyplnit svůj profil, aby ostatní jasně viděli, co ve firmě dělá, co umí a s čím se na něj mohou obracet.

Celý white paper je ke stažení na této stránce.

-kk-

Zdroj: HR Communication - americký server věnovaný HR a interní komunikaci
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Communication