Zaměstnavatel, nebo špión?

Moderní technologie umožňují zaměstnavatelům jednoduše monitorovat zaměstnance při práci. Zaměstnanci se však často obávají, že je management sleduje neoprávněně. Vyplývá to alespoň z aktuálního výzkumu **Society for Human Resource Management** a portálu CareerJournal.com. Zúčastnilo se jej 336 manažerů lidských zdrojů a 520 zaměstnanců.

Dotázaní zaměstnanci uvedli, že jejich zaměstnavatele k monitorování vede snaha kontrolovat produktivitu a výkonnost práce z důvodu nedostatečné důvěry. Manažeři lidských zdrojů oponovali tím, že monitorování slouží k preventivní ochraně před počítačovými viry, hackerskými útoky a únikem důvěrných informací. Monitorování každopádně vede zaměstnance k omezenému užívání Internetu. Mnoho firem navíc blokuje výměnu tzv. instantních zpráv nebo přístup do osobních e-mailových schránek zaměstnanců.

Odborníci souhlasí s tím, že firmám se vyplatí zavést přesná opatření například pro využívání Internetu. Zaměstnanec by však měl vždy o monitorování vědět. Obě skupiny respondentů se pak shodly na tom, že zaměstnavatel by neměl číst zaměstnancovu soukromou poštu, poslouchat telefonní hovory nebo prohledávat pracovní stoly.

-kk-

**Datum vydání:** I/2005
Zdroj: Employers Group - Portál pro řízení lidských zdrojů.
Zobrazit přehled článků ze zdroje Employers Group