Mnoho lidí se rádo učí, ale nesnášejí školení. Článek popisuje způsoby a metody výuky, které vedou k tomu, že učení je záživnější a lépe odpovídá potřebám jednotlivých zaměstnanců. Ti také oceňují, že vychází z reálných situací a pomáhá jim lépe porozumět obchodním praktikám. Uvedená metoda výuky se používá ve firmě Limited, Inc. Součástí kurzů jsou například hry typu „Riskuj“, v nichž mohou „soutěžící“ prokázat své znalosti v jednotlivých oborech maloobchodního podnikání.
Všechny uvedené kurzy se řídí několik základními zásadami. Osoby, které kurzy vytváří, nejprve musí důkladně prozkoumat situaci v pracovní skupině, pro kterou budou tyto kurzy určeny. Na základě toho se zvolí nejlepší řešení, které je skutečně „šité na míru“.
Druhou zásadou je „K čemu jsou i ty nejlepší kurzy, když se jich lidé nemohou účastnit?“. Pracovníci zmíněné firmy mnohdy nemají čas ani si dojít na oběd, natož trávit několik hodin na školení. Z tohoto důvodu je možné brát si práci „s sebou“ – v hodinách se pak neřeší abstraktní problémy, ale věci z reálného života. Účastníci školení se také mohou setkávat se školiteli za účelem konzultací. Autor myšlenky tohoto druhu školení se domnívá, že je to mnohdy lepší a efektivnější, než v současné době tolik moderní a propagované dálkové učení a e-learning.
Zdroj: Fast Company - portál předního amerického magazínu pro manažery