Jazykový audit - cesta k efektivitě jazykového vzdělávání

Výuka jazyků je dnes v mnoha firmách běžným benefitem. Aby však byly investice vykládány efektivně, přistupují firmy častěji k jazykovým auditům. Ty pomáhají odhalit, jak se jednotliví studenti zlepšují. S efektivitou jazykového vzdělávání vedle toho souvisí i správný výběr dodavatele a jazykových zkoušek. Neefektivní je naopak spolupracovat s levnou jazykovou školou jen kvůli ceně kurzů, které nemusí být kvalitní.

Jazykové zkoušky lze rozdělit do dvou kategorií – na mezinárodně uznatelné a testování znalostí jazykovými školami. Důležité je mít na zřeteli výstupy zkoušek. Mezi mezinárodní zkoušky patří ty, které pořádá British Council, tedy KET, PET, FCE, CAE, CPE či IELTS. Podobné jsou i typy testů TOEFL a TOEIC vytvořené americkou organizací ETS. Výstupem těchto zkoušek je certifikát s bodovým či procentuálním hodnocením výkonu a písemný komentář schopností absolventa.

Jazykové audity jsou testy vytvořené jazykovou školou podle potřeb přání a specifik firmy nebo s důrazem na důvod testování, typ a formu výstupu. Výstupy mohou být různé, od pouhého počtu získaných bodů s přiřazením jazykové úrovně až po podrobnou analýza s následným plánem dalšího studijního postupu.

-kk-

Zdroj: Marketing & Media - zpravodajský server týdeníku Marketing & Media
Zobrazit přehled článků ze zdroje Marketing & Media