Konec euforie, aneb kvalitní e-learningové kurzy jsou nedostatkovým zbožím

Optimistické prognózy v poslední době vystřídal realistický pohled na e-learning a online učení. Počítačové kurzy nemohou být plnohodnotnou náhradou firemních školení, ale fungují spíše jako jejich doplněk. Musí však být dobře připravené. To však na dnešním trhu bývá spíše výjimka, než pravidlo, jak potvrdil test, který v Německu provedla asociace spotřebitelů. Ze 14 nabídek byly pouze tři ohodnoceny jako dobré – sedm kurzů bylo ohodnoceno známkou „uspokojivé“ a tři byly dokonce nevyhovující.

Podle ředitelky asociace je při hodnocení kvality kurzů rozhodující interakce mezi studentem a vyučujícím. Právě tuto oblast však mnoho poskytovatelů nezvládlo. Pod pojmem e-learning jsou totiž zahrnuty jak internetové kurzy, tak i výuka na CD-ROM, která se uskutečňuje téměř výhradně bez asistence vyučujícího. Rozdíly v kvalitě si začínají uvědomovat i firmy, které se pro e-learning zaměstnanců rozhodují.

Trend je celkem jasný – firmy nerady investují do programů samostudia zaměstnanců, protože jen málokdo má dostatečnou vnitřní motivaci k tomu, aby se sám vzdělával. Lidem často také chybí potřebné zkušenosti s prací na počítači. Větší oblibě se těší tzv. smíšené učení, které spojuje jednak klasickou výuku ve třídě a online vzdělávací metody.
Zdroj: Jobpilot.de - německé stránky společnosti Jobpilot s nabídkami zaměstnání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Jobpilot.de