Nenákladné vzdělávání využívá zájmů zaměstnanců

V období ekonomické krize mohou firmy využít ke vzdělávání zájmy a horlivost svých zaměstnanců. Konzultantka Marcia Connerová, která radí nejvýznamnějším americkým společnostem, doporučuje obohatit programy vzdělávání zaměstnanců o aktivity, které pomohou zaměstnancům uvědomit si jejich roli učitelů na pracovišti.

Firmy mohou například spustit aplikace, které umožní zaměstnancům iniciovat vzdělávací zkušenosti v oblastech, které je zajímají. Ze skupin zaměstnanců se stejnými zájmy pak mohou vzejít instruktoři, které bude bavit předávat své zkušenosti ostatním. Taková iniciativa není nijak nákladná a může zaměstnancům pomoci cítit se v práci jistější. Mladá generace jistě ocení sociální sítě.

Ne v každém oboru lze však tyto aktivity uplatnit. Některé obory totiž pracují především s důvěrnými daty. V takových případech je lepší využít stínování pracovních rolí nebo výměny na pracovištích.

Zejména v dnešní době to rozhodně stojí za zkoušku, jelikož organizace by se měly soustředit především na zdroje, které již mají – své zaměstnance. Měly by se snažit co nejvíce využít jejich potenciálu, aniž by to zatížilo jejich rozpočty.

-kk-

Zdroj: Chief Learning Officer - americký časopis a server pro manažery vzdělávání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Chief Learning Officer