Poznejte své emoční reakce a zahrajte si s námi o knihu

Fuj! Co to ve mně je?
Je to něco, co u nikoho nevidím.
Pocity.
Emoce.
Nikdo o tom nemluví.
Každý okolo mne je takový normální.
Jejda… stydím se.
Co se to ve mně odehrává?
Co to bydlí v mé hlavě a tíží hruď i srdce!?

Těžko se vám definují vlastní emoce a pocity či momentální prožívání k daným situacím? Těžko zachytáváte vlastní myšlenky? Regulujete funkčně své reakce či reagujete bezmyšlenkovitě a tedy automaticky? Vyznáte se ve vlastní hlavě? Víte co je „správná“ myšlenka? Co je jen domněnka?

Nezoufejte a neobviňujte léta minulá, kdy se o pocitech a emocích moc nemluvilo. Cesta ke změně existuje - naučit se pojmenovat a definovat sebe sama, zvýšit svoji resilienci (psychickou, mentální a emoční odolnost) a emoční inteligenci.

Zkuste se spolu s námi zamyslet nad způsobem svého uvažování v situacích, které si popíšeme na následujících řádcích. V závěru článku pak můžete otestovat své emoční reakce a vyhrát zajímavou knižní publikaci Zbavte se zvyku být sami sebou. Autor Dr. Joe Dispenza vás naučí krok za krokem používat to, co se dozvíte, abyste vytvořili viditelné změny ve svém životě.

Pochopte své emoce a předejděte konfliktům

Dovolím troufalou otázku:

Jak velmi automaticky „ortelujete“ to, co ti druzí cítí? Jak velmi „přesně“ definujete, jak to s vámi myslí, jaký mají pocit a emoci k vám, a proto se k vám takto chovají?

Často říkáte: „Chtěl mne ponížit, urazit, vysmívat se mi, rýpe do mě, chce se mi mstít, protože si o mně myslí…“?

Jak to ale víte takto přesně, co si o vás oni myslí, co k vám cítí?

Přece (a ruku na srdce), vy sami často nevíte o sobě, co se ve vás chaoticky, neuspořádaně děje. Přesto jste si jisti a s určitostí, někdy až zatvrzelostí či tvrdohlavostí, tvrdíte sami sobě, že u druhých je to tak.

Pak o tom přesvědčujete toho druhého, který je z těchto vašich ortelů často stejně chaotický jako vy. Jak na to může reagovat? Samozřejmě emoční obranou, která je plná dotčenosti, hněvu, smutku, viny a sebe viny. A konflikt je na světě. Právě se zrodil.

Když pojmenujete své emoce a spojíte se s vašimi (i nelibými) emocemi, myslíte si, že jste v tom okamžiku někdo slabší? Slabší než ti ostatní? Cítíte se méně hodnotní nebo prohrávající? Opak je pravdou.

Uvědomit si, prožít a pojmenovat i nelibé pocity je pro vás šance, jak mít vlastní vnitřní dění ve vlastních rukách. Ve vlastní náruči.

A pak už v takovýchto konfliktech nebudete muset ztrácet vnitřní orientaci a dokážete reagovat funkčně a fakticky.

Protože už sebe budete znát, budete vědět, že to, co o vás tvrdí ten druhý, není vaše pravda a nebudete se muset bránit a chtít za každou cenu z konfliktu vyjít jako vítěz s emočním převisem a říkat si: „To jsem mu to ale nandal! Ten čuměl, protože věděl, že mám pravdu.

Jaká je vaše emočně inteligentní reakce?

Otestujte se v naší soutěži a vyhrajte knihu "Zbavte se zvyku být sami sebou"

Přečtení zadání a odpovědi vám zaberou maximálně minutu vašeho času. Moc se těším na váš názor.

Soutěž byla ukončena.

Výsledky najdete zde.