Definujte (a zajistěte si) dostatečný rozpočet
Podle CareerBuilder je nutné si nejprve zajistit a definovat dostatečný rozpočet na vzdělávání zaměstnanců. Kvalitní vzdělávací programy samozřejmě nejsou zadarmo – ať už se bavíme o placeném externím školení, nebo o interních nákladech na interní vzdělávání.
Ujistěte se, že vedení chápe důležitost rozvoje pracovníků
Management firmy hraje v přípravě strategie vzdělávání klíčovou roli. Ujistěte se, že vedení chápe důležitost rozvoje pracovníků, a shodněte se s ním na klíčových prioritách vzdělávacího programu.
Mějte na paměti skutečné potřeby zaměstnanců
Nepracujte s nějakým obecným modelem toho, co by se zaměstnanci měli učit. Místo toho si zjistěte, jaké jsou jejich skutečné potřeby. Co vyžadují jejich role? Co chtějí oni sami? A jaké mají ohledně vzdělávání potřeby a preference? Napovědět vám může i průzkum mezi pracovníky.
Pamatujte, že vzdělávání musí sedět všem typům zaměstnanců
Nezapomínejte, že mezi zaměstnanci jsou různé typy lidí. Pracovníci mají různé preference a potřeby, plní různé role a především mají různorodý přístup k otázkám vzdělávání a rozvoje. Vaše vzdělávací strategie by měla být vhodná pro všechny tyto typy zaměstnanců.
Promyslete měřítka, podle kterých budete měřit a vyhodnocovat úspěšnost vašeho vzdělávacího programu
Jak budete vyhodnocovat úspěšnost vzdělávání? Co budou hodnotící kritéria a měřítka a v jakém případě budete strategii měnit?
Vzdělávání zaměstnancům co možná nejvíce ulehčete
Pamatujte, že pro mnoho pracovníků představuje vzdělávání zásah do jejich každodenní rutiny. Mnohdy nemají na vzdělávání náladu ani čas. Ulehčete jim to tím, že je například nebudete nutit, aby i přes absolvování školení nadále plnili všechny své povinnosti stejně, jako doposud, a museli si tak dobu strávenou školení „napracovat“.
Nebojte se strategii průběžně vyhodnocovat, optimalizovat a měnit
To, že strategii jednou definujete, neznamená, že ji pak nemůžete měnit. Naopak. Průběžně průběh vzdělávání vyhodnocujte. A pokud je to potřeba, vzdělávací plán optimalizujte nebo zcela překopejte.
-mm-