Uplatnění finančních poradců a účetních na trhu práce

Hlavní pracovní náplní účetních a finančních poradců je příprava, analýza a ověřování finančních hlášení. Uplatní se zejména ve čtyřech oblastech, tj. ve veřejném a vládním účetnictví, účetnictví managementu, a vnitřní finanční správě.

Účetní v oblasti managementu spravují finance své společnosti. Veřejní poradci mají vlastní firmy, nebo pracují pro jinou společnost. Vládní účetní se starají o státní finanční správu. Interní poradci ověřují správnost finančních záznamů své firmy a ručí za ně. Někteří veřejní poradci se zabývají daňovým či finančním poradenstvím.

Se vzrůstající tendencí využívají účetní i poradci výpočetní techniky. Pomáhají jim v tom stále obnovované a vylepšované softwarové programy, většinou snadno ovladatelné a technicky nenáročné.

Lidé, kteří se chtějí financemi zabývat, by měli mít matematické vlohy. Především by neměli mít problémy s analýzou, srovnáváním a rychlou interpretací dat. Důležitými vlastnostmi a dovednostmi jsou trpělivost, odolnost proti stresu, přesnost a komunikativnost.

Důležitost jejich práce zaručuje dobrou zaměstnanost i v dobách krize. Článek dále zdůrazňuje vzrůstající poptávku po vzdělaných a školených finančních odbornících, a nabízí výčet možnosti vzdělávání v této oblasti.

**Datum vydání: II/2002**
Zdroj: CareerNetwork - portál mezinárodní neziskové organizace profesionálů pracujících s dospělými na změně jejich kariéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje CareerNetwork