Zvyšování výkonnosti nebo jen "trénink"?

Před několika lety určoval úspěch a konkurenceschopnost podniku především jeho hmotný majetek. Dnes jsou to talentovaní a schopní pracovníci, schopnost získávat informace a neustávající zvyšování produktivity zaměstnanců. To přimělo organizace k orientaci spíše na zlepšování výkonnosti a hledání nových způsobů jejího zvýšení, než na mechanický trénink a tvrdý dril.

Poptávka po zvýšení efektivity pracovní činnosti roste a firmy činí své školitele spoluzodpovědnými za výsledky, které edukační programy přinášejí. Zde je několik rad, jak dosáhnout co nejlepších výsledků. Především je nutno, aby školení bylo zaměřeno na oblast, kde se společnost pohybuje a cíle, jichž chce dosáhnout. Často se také stává, že se zaměstnanci opakovaně učí něčemu, co již dávno umí. Využívejte e-learningu – zvýšíte tím dostupnost a dosah tréninku.

Nepodceňujte návrhy a náměty vašich pracovníků. Náborové a školicí středisko musí spolupracovat ve výběru, výcviku a rozmisťování pracovních sil – sníží to nebezpečí jejich burnout efektu. Vedení a pomoc od zkušenějších kolegů je katalyzátorem zvýšení výkonnosti. Produktivita a intelektuální kapitál se stávají hlavní pohonnou jednotkou moderní firmy.

**Datum vydání: VI/2002**
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher