Jak díky firemní kultuře vybudovat kvalitní a úspěšný byznys? – Konference humanbrand - když kultura pohání byznys

Firemní kultura se v posledních letech dostává stále více do popředí a přestala být podceňovaná. Společnosti se snaží mít pozitivní kulturu, protože lidé se pak ve firmě cítí spokojení, jsou iniciativní a kreativní, do práce se těší, protože v ní vidí smysl. A právě o důležitosti firemní kultury nejen pro zaměstnance, ale také pro samotné podnikání, byla listopadová konference humanbrand – když kultura pohání byznys, kterou pořádají společnosti humancraft a BrandBakers Advisory.

humanbrand - když kultura pohání byznys

Celou událostí provázeli Beata Brosková, Partner & Visual Facilitator, humancraft a Petr Hovorka Partner & Koordinátor týmu BrandBakers Advisory, kteří v úvodu přivítali všechny účastníky konference a také řečníky s jejich skutečnými příběhy z praxe.

humanbrand - když kultura pohání byznys

Konferenci zahájil Ladislav Veselý, CEO společnosti Slevomat se svým příběhem Jak jsme díky firemní kultuře vydělali 197,5 milionu a jak to mohlo být více. „Vyrostli jsme před 13 lety jako první a jeden z mnoha slevových portálů. Dnes jsme jediný portál, který zůstal. A to díky tomu, že jsme se za ty roky přizpůsobovali změnám. Jsme o inspiraci. Když člověk neví, co s časem, tak Slevovat je první místo, kam jede tuto potřebu vyřešit,“ uvádí L. Veselý a dodává: „Měl jsem z punkové firmy udělat firmu svobodnou a to mě do firmy přitáhlo,“ vysvětluje Ladislav Veselý.

Ladislav Veselý, CEO společnosti Slevomat

 Ladislav Veselý, CEO, Slevomat

Hovořil také o těžkých časech během pandemie covidu-19, kdy bylo nutné zaměstnancům snížit pracovní vytížení a také mzdu, někdy i o padesát procent. „Právě díky naší kultuře a otevřené komunikaci s námi lidé zůstali a pracovali o to víc,“ uzavírá Ladislav Veselý, Slevomat.

konference humanbrand

Martin Hruška, CPC Director Microsoft v přednášce Hit refresh – transformace firemní kultury Microsoftu hovořil o tom, jak se velká transformace firmy, která probíhala od roku 2014 pod vedením nového CEO Satya Nadella, podepsala do lokální firemní kultury.

Martin Hruška, CPC Director Microsoft

Martin Hruška, CPC Director, Microsoft

Vratislav Kalenda, Co-Founder, vývojářského studia Applifting, vyprávěl o své firmě, kde se týmy organizují úplně samy. „Nevěříme na uměle nastavované strategie a plány. Neříkáme, kolik musíme získat klientů nebo jakého musíme dosáhnout obratu. Místo toho stanovíme, jaké kroky podnikneme, když se situace nevyvíjí podle našich představ. Firma má nastavené pouze tři hlavní cíle a to profitabilitu, wellbeing a dopad projektů. Důležitým prvkem je celistvost – existují základní hodnoty a pravidla, které by měl mít každý člen týmu v sobě zažité, jdeme cestou smysluplného leaderschipu,“ líčí V. Kalenda.

Vratislav Kalenda, Co-Founder, Applifting

Vratislav Kalenda, Co-Founder, Applifting

Po sérii třech zajímavých přednášek následovaly bloky inspirativních workshopů, kde se účastníci mohli podívat na ukázky různých metod a rozvojových programů a nástrojů.

Druhý blok přednášek odstartoval Aleš Stýblo, Partner & General Manager, LASVIT se svým příběhem Od revoluce k evoluci a učící se organizaci. „Rozsáhlá transformace, která začala v roce 2019, pro nás byl začátek nové cesty a objevování způsobů, jak se neustále zlepšovat,“ říká Aleš Stýblo. Hovořil o tom, co jim tato cesta dala, ale i o tom, co se nepovedlo a jaké z toho bylo ponaučení.

Aleš Stýblo, Partner & General Manager, LASVIT

Aleš Stýblo, Partner & General Manager, LASVIT

O tom, jak sladit spolupráci management týmu mluvil ve svém bloku Jiří Vystrčil, Plant Manager, THK Rhythm Automotive Czech. „Chtěli jsme původně vytvořit jakési normy chování mezi zaměstnanci. Ale spíše jsme potřebovali sladit spolupráci našeho týmu. Zúčastnili jsme se workshopu, kde jsme odhalili pět dysfunkcí týmu a ty jsme postupně začali odstraňovat. Stanovili jsme si naše hodnoty a systém priorit, které jsou pro nás důležité,“ uvádí J. Vystrčil.

Jiří Vystrčil, Plant Manager, THK Rhythm Automotive Czech

Jiří Vystrčil, Plant Manager, THK Rhythm Automotive Czech

Příběh Firemní kultura jako podceňovaná součást hodnoty firmy představil Petr Blabla, Head of Digital Retail, Adastra. Hovořil o tom, jak díky firemní kultuře vybudovat kvalitní a úspěšný byznys, ale také o tom, jakým způsobem se kultura podepisuje na materiální hodnotě firmy a proč se stále role firemní kultury podceňuje.

Petr Blabla, Head of Digital Retail, Adastra

Petr Blabla, Head of Digital Retail, Adastra

„Myslím, že se celá konference opravdu vydařila. Naši hosté z menších i větších firem prezentovali, jak se s firemní kulturou pracuje v různých prostředích. Účastníci si pak na šesti workshopech mohli prakticky vyzkoušet, jak pracovat s kulturou přímo ve své firmě. Doufám, že si z naší akce všichni odnesli velkou dávku inspirace, nové energie a už se těším na další ročník," uzavírá David Fojtík,  zakladatel společnosti humancraft.

David Fojtík, zakladatel společnosti humancraft

Druhý ročník konference humanbrand proběhne 5. 10. 2023. Již nyní si můžete rezervovat své místo. 

REZERVACE