Průzkum: Zaměstnanci chtějí z domova pracovat dvakrát častěji než loni

Největší část zaměstnanců si nyní přeje pracovat z domova tři až čtyři dny v týdnu, zatímco ještě před rokem to bylo jen jednou až dvakrát týdně. Více než čtyři pětiny manažerů chtějí zvýšit podíl home office ve svých týmech. Lidé oceňují zejména úsporu času pro dojíždění do kanceláře. Vyplývá z průzkumu mezi takřka 4,5 tisíci zaměstnanci skupiny ČSOB.

Marcela Suchánková, členka představenstva ČSOB

„Práce z domova představuje pro šest z deseti našich zaměstnanců především úsporu času, na druhou stranu čtyřiceti procentům chybí sociální kontakt. Právě flexibilní nastavení naší bankovní skupiny umožňuje všechny potřeby skloubit. Chceme se nadále vídat a setkávat, ale hlavně chceme těžit z větší možnosti zvolit si, odkud budeme pracovat,komentuje průzkum Marcela Suchánková, členka představenstva ČSOB zodpovědná za oblasti HR, IT a Operations. Lidé dali jasně najevo, že jejich preference práce z domova meziročně výrazně vzrostla,” doplňuje Marcela Suchánková.

Čtvrtina respondentů se doma může lépe na práci soustředit a je efektivnější. Pětina zaměstnanců poukazuje, že z domova může pracovat s lehkou nemocí nebo drobným zraněním. Na druhou stranu již zmíněných 40 procent uvedlo, že jim chybí častější potkávání s kolegy a zhruba čtvrtina upozorňuje, že doma nemají vhodné pracovní prostředí.

Ve skupině ČSOB je diverzita a flexibilní styl práce dlouhodobě základem přístupu k zaměstnancům, což se ukázalo po příchodu pandemie velkou výhodou. V letošním prvním pololetí pracovalo z domova v průměru 69 procent zaměstnanců skupiny ČSOB. Vedle home office využívají zaměstnanci zkrácené úvazky, Program pro rodiče a firemní mateřské školky nebo Program 55+.