Socializace je v rámci firmy nesmírně důležitá, firemní dny jsou toho důkazem

Rozhovor s Danielem Nedvědem, generálním ředitelem oddělení ASIANA MICE.

Event byznys zasáhla pandemie covid-19 velice citelně. Celá oblast prošla velkými změnami. Některé akce bylo nutné zrušit úplně, část se dala zorganizovat online. Situace se už naštěstí lepší. Firmy poptávají stále častěji teambuildingy zaměřené na ochranu přírody nebo pomoc lidem, do popředí se také dostávají incentivní akce.

Daniel Nedvěd, Asiana

Co má vaše oddělení konkrétně na starosti a co to vlastně znamená MICE?

MICE je akronym pro čtyři anglická slova – názvy odvětví, kterými se zabýváme: meetings, incentives, congresses, events. Toto všechno umíme zorganizovat od incentivních pobídek pro zaměstnance, přes menší akce a kongresy až po pětitisícový kongres v Kongresovém centru Praha.

Jaká je situace v oblasti firemních eventů v této zvláštní době?

Eventy byly hluboce zasaženy pandemií. Některé firmy musely zrušit kompletně všechny svoje akce. Některé se velmi rychle přizpůsobily a našly si cestu prostřednictvím moderních technologií do online světa a hybridních eventů. Samozřejmě i my jsme se museli adaptovat.

Jaká je situace na dodavatelské straně?

Naši dodavatelé jsou ti, kterým dáváme práci. Pokud nemáme zakázky, nemají je ani oni, takže těžká doba dopadla i na ně. Záleží také na tom, jaká byla jejich pozice na trhu, historie firmy, finanční situace, jakým způsobem se s tím vypořádali.

Podívejte se na celý rozhovor Tomáše Pospíchala s Danielem Nedvědem

Jak na situaci reagovala ASIANA, byla připravená?

Na tuto situace se dá těžko připravit. My jsme reagovali okamžitě, bylo to ze dne na den. Snažili jsme se zákazníkům věnovat maximální péči. Nabízeli jsme podle dohody s našimi dodavateli například odložení eventů, odložení splátek, uložení depozitu na příští období. Když jsme zjistili, že pandemie bude trvat déle, tak jsme refundovali nebo měnili některé eventy na hybridní.

Vyvinuli jste HRshop, jaká je pro vaše zákazníky jeho přidaná hodnota?

Přidaná hodnota pro zákazníka má několik rovin. HRshop nabízí možnost inspirace pro pracovníky v HR nebo marketingu. Při prohlídce katalogu se mohou inspirovat v oblastech, v kterých se běžné nepohybují.

Potřebné informace najdou na jednom místě. Vše je jasně definováno, HR oddělní tak hned ví, pro koho a jak je to vhodné nebo nevhodné. Prohlížení nezabere mnoho času, nikdo nemusí složitě překlikávat. V rámci jedné platformy nabízíme řešení přesně pro tu situaci, kterou HR potřebuje řešit.

Zmínil jste hybridní event, co to přesně je?

Je to kříženec, který vznikl z potřeby trhu, kdy je nutné, aby se pár lidí setkalo a představilo například nový produkt v rámci firmy. Obvykle se to dělá tak, že se postaví studio, kde se sejdou klíčoví hráči firmy, kteří v reálném čase moderují nějakou debatu, představí produkt. V rámci firmy se tato akce pouští online, kde se všichni zaměstnanci mohou odkudkoli připojit. Je to doplněné různými nástroji, které nabízí platforma. Zaměstnanci se mohou dotazovat, mají prostor na debatu, mohou hlasovat nebo soutěžit. Všechny tyto věci jsou již dobře vymyšlené a zajistitelné.

O jaké formy eventů je největší zájem, co zákazníci poptávají?

Zákazníci se vrací k osobnímu setkání. Firmy pochopily, že socializace v rámci společnosti je nesmírně důležitá. V online eventech se toto těžko nahradí. Nejvíce poptávek máme po reálné teambuildingy, které jsou zaměřené na pomáhání přírodě nebo lidem. Jsme rádi, že se to vrací. Dokonce mi připadá, že řada lidí úlohu osobního setkávání daleko lépe chápe.

Jak se pozná dobrý organizátor eventů?

Kvalitního dodavatele poznáte podle dobré komunikace. Je vám k dispozici v momentu, kdy ho potřebujete. Ne, když on potřebuje plánovat vaši akci, ale když to potřebujete řešit vy. Měl by být vždy připravený, ať už informačně nebo tou svojí dosažitelností. Když si vzpomenete, že potřebujete zajistit více lidí, tak váš agent zvedne telefon a je schopen vám zasvěceně poradit, protože vaši akci zná, umí doporučit, co dává smysl.

Jak vidíte budoucnost firemních eventů a teambuildingů?

Čekají nás myslím světlé zítřky. Na posledních několika jednáních jsem měl velmi silný pocit, že eventy se vrací, protože některé není možné nahradit online, to je první věc. Druhá věc, která bude dobře fungovat, jsou incentivní akce pro zaměstnance, kterých si firma váží a chce jim nabídnout něco za odměnu.

Co patří podle vás mezi top akce?

Podle mého osobního mínění to jsou takzvané firemní dny. Propojují lidi napříč jejich funkcemi, odděleními a celou firmou. Jsou to akce, kdy se lidé z výroby setkají s top managementem, kdy se ze středního managementu a z oblasti obchodu seznámí manažeři se svými účetními, svými vrátnými a hlídači. Na těchto akcích bývají většinou také děti, pro které se plánuje speciální program a to lidi vždy hodně propojí.