Jak komunikovat se zaměstnanci v ekonomické krizi

Ve slábnoucí ekonomice roste nervozita lidí v souvislosti s jejich prací a budoucností. Zaměstnavatelé by proto v těchto obdobích měli správně komunikovat se zaměstnanci. Nejhorší je mlčet.

- Komunikujte včas a často. Jednejte co nejdříve a komunikujte se zaměstnanci, i když neznáte všechny odpovědi.

- Zviditelněte své vůdce a dejte zaměstnancům možnost reagovat. Vůdcové by právě nyní měli ukázat svou schopnost vést. Je to příležitost pro vybudování důvěry prostřednictvím časté a autentické komunikace a otestovat například sociální média.

- Komunikujte osobně. Nejefektivnější způsob komunikace v obtížných časech je osobní komunikace mezi čtyřma očima. Zajistěte, aby vaši manažeři osobně mluvili se zaměstnanci o vaší situaci.

- Koordinujte krizovou komunikaci s existujícími komunikačními snahami. Vždy mějte na mysli konečný cíl vaší celofiremní komunikace. Každá komunikace se zaměstnanci by měla vycházet z celkové strategie firmy.

- Připravte se. Na komunikaci v obtížné ekonomické situaci se lze hypoteticky připravit. Plánovaná komunikace je nejen efektivnější, ale také šetří čas a energii.

-kk-

Zdroj: HR Resource - americký portál a diskusní komunita o lidských zdrojích
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Resource