4 omyly řízení výkonnosti

Ilustrační snímek

Řízení výkonnosti pomáhá organizacím k efektivnímu dosahování jejich cílů prostřednictvím jednotlivých pracovníků a pracovních týmů. Nejde však jen o řízení, ale o přístup k lidem založený na spolupráci, který jim zároveň dává osobní odpovědnost nad jejich kariérami. Čeho se při tom vyvarovat? Na nejzávažnější chybné předpoklady o řízení výkonnosti upozornil sever tlnt.com.

Zpětná vazba je pouze záležitostí výročního hodnocení výkonnosti

Poskytování zpětné vazby – pozitivní i negativní – musí být průběžné a co nejrychlejší.

Výkonnostní cíle se stanovují na začátku roku nebo čtvrtletí a zůstávají neměnné

Jedním z nejdůležitějších předpokladů úspěšného řízení výkonnosti je schopnost přizpůsobovat se aktuálnímu dění a potřebám.

Řízení výkonnosti se týká pouze manažerů

Firma by je měla k otevřenému sdílení myšlenek a odpovědnosti za kariérní rozvoj vést všechny své zaměstnance bez ohledu na postavení v hierarchii.

Řízení výkonnosti se týká je jednotlivců

Nejde jen o záležitost mezi manažerem a jeho podřízeným. Řízení výkonnosti by mělo zohledňovat celé pracovní týmy.

-kk-

Zdroj: TLNT - americký blog pro odborníky z oblasti HR a talent managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje TLNT