Kritikou k lepším výkonům

Vytisknout

Zpětná vazba (feedback) je v práci potřeba. Když jdete na poradu, kde máte získávat od svých zaměstnanců zpětnou vazbu, s pozitivním přístupem, výhody převáží rizika. Autor nabízí několik tipů, aby vaše zkušenosti se zpětnou vazbou byly opravdu pozitivní.
- Snažte se o maximum – čím více zpětné vazby dostanete, tím se stanete méně defenzivní. Proto žádejte o mnoho zpětných vazeb, možná dostanete opravdu užitečné informace. Někteří lidé neradi kritizují, proto se neustále ptejte.
- Pamatujte, že poskytování zpětné vazby také není jednoduché - vyslechnout nepříjemnou zprávu je těžké, ale těžší je ji vyslovit. Proto se snažte vcítit do svých hodnotitelů. V podstatě vám skládají kompliment, když vám kritiku říkají přímo do očí, ne za zády.
- Řekněte jim, co chcete. Zeptejte se jich na tři věci – co přesně bych měl udělat příště lépe, co bych měl dělat častěji nebo méně často, přemýšlejte o tom, dejte si čas třeba týden.
- Zůstaňte klidní – když vás někdo kritizuje, zkuste být zticha.
- Cvičte doma – zkuste požádat vašeho partnera/partnerku, rodiče nebo děti o zpětnou vazbu, ne jednou, ale měsíčně.
-ba-
Zdroj: Startup Journal - portál amerického listu Wall Street Journal pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startup Journal
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace