Kritikou k lepším výkonům

Zpětná vazba (feedback) je v práci potřeba. Když jdete na poradu, kde máte získávat od svých zaměstnanců zpětnou vazbu, s pozitivním přístupem, výhody převáží rizika. Autor nabízí několik tipů, aby vaše zkušenosti se zpětnou vazbou byly opravdu pozitivní.
- Snažte se o maximum – čím více zpětné vazby dostanete, tím se stanete méně defenzivní. Proto žádejte o mnoho zpětných vazeb, možná dostanete opravdu užitečné informace. Někteří lidé neradi kritizují, proto se neustále ptejte.
- Pamatujte, že poskytování zpětné vazby také není jednoduché - vyslechnout nepříjemnou zprávu je těžké, ale těžší je ji vyslovit. Proto se snažte vcítit do svých hodnotitelů. V podstatě vám skládají kompliment, když vám kritiku říkají přímo do očí, ne za zády.
- Řekněte jim, co chcete. Zeptejte se jich na tři věci – co přesně bych měl udělat příště lépe, co bych měl dělat častěji nebo méně často, přemýšlejte o tom, dejte si čas třeba týden.
- Zůstaňte klidní – když vás někdo kritizuje, zkuste být zticha.
- Cvičte doma – zkuste požádat vašeho partnera/partnerku, rodiče nebo děti o zpětnou vazbu, ne jednou, ale měsíčně.
-ba-
Zdroj: Startup Journal - portál amerického listu Wall Street Journal pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startup Journal
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace