Motivujte jednotlivě

Někteří podnikatelé a manažeři jsou stále přesvědčeni, že pouze peníze motivují zaměstnance k lepším výkonům. Často říkají: „Jsou dobře placeni. Nechápu, proč nedosahují lepších výsledků."

Skutečnost je však taková, že závazek a nadšení k vykonávané práci podněcují i jiné než peněžní faktory. Lidé samozřejmě pracují pro peníze, nikoli však pouze pro ně. Motivace je sice individuální záležitost, většinu lidí však motivuje více věci najednou.

Chcete-li zjistit, co motivuje členy vašeho týmu, zajímejte se, co dělají ve volném čase. Ptejte se také, z čeho v práci cítí nejistotu a úzkost. Pak jim pomáhejte, aby cítili, že jsou v práci akceptováni - prostřednictvím pobídkových programů, které jim ukáží cestu, jak uspět.

Jak uznáváte a odměňujete výkonnost? Jak pomáháte zaměstnancům, aby našli ve své práci smysl? Úspěšní manažeři a vůdci si uvědomují, že lidé mají osobní potřeby v otázce peněz i jiných oblastech. Aktivně jim pomáhají tyto potřeby plnit, aby se necítili ignorovaní nebo potlačovaní. Pak mohou očekávat větší nadšení a zapojení do práce.

-kk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek