7 otázek, které si je třeba položit před vypsáním výběrového řízení

Při selekci vhodných kandidátů na určitou pracovní pozici musí vždy příslušný HR manažer přemýšlet i z pohledu potenciálních zájemců o dané místo. Proces najímání zaměstnanců je totiž oboustranný – je tedy třeba se ptát nejenom proč přijmout toho či onoho kandidáta, ale také čím může dané pracovní místo nalákat kvalitní zájemce. S tím může pomocí následujích sedm otázek, které zveřejnil server HR Daily Advisor, a které by si měl položit každý manažer lidských zdrojů před tím, než začne nabízet jakoukoliv pracovní pozici.

  1. Je daná pozice v této podobě skutečně potřeba? Struktury se mění a před samotným vypsáním řízení je třeba se zamyslet, zda by nebylo efektivnější úlohu dané pozice změnit, rozšířit nebo zúžit její rozsah, či zda by se nemělo toto místo úplně zrušit.

  2. Má tato pozice čím přilákat kvalitního pracovníka? Zde není od věci přijít se seznamem deseti důvodů, proč by daná pozice měla být atraktivní pro skutečné profesionály, a snažit se tyto aspekty na pracovišti cíleně podporovat. Inspiraci můžete najít v komunikaci se současnými zaměstnanci.

  3. Uvítá dané pracovní prostředí kvalitního pracovníka? Atmosféra na pracovišti by měla být taková, že nového, zkušeného pracovníka by měli všichni vítat a vážit si jej coby podpory současného týmu.

  4. Poznáme vhodného kandidáta? Tato otázka zahrnuje samostatnou problematiku rozpoznání a výběru zaměstnanců. Ať už vyberete jakoukoliv selektivní metodu, berte vždy v potaz konkrétní požadavky vámi vypisované pozice.

  5. Kde seženeme kvalitní pracovníky? Pracovní potenciál mnoha lidí již byl rozpoznán někým jiným – proto se neomezujte pouze na výběr z kandidátů, kteří se přihlásí sami, ale nabízejte pozici i zaměstnaným. Pouze 20% pracujících aktivně hledá jinou práci, 60% zaměstnaných by však přijala lepší práci, pokud by jim byla nabídnuta.

  6. Bude mít nový pracovník vhodného vedoucího? Iniciativní profesionál potřebuje i určitý prostor pro své pole působnosti – ujistěte se, že jeho nadřízený mu případně tento prostor je schopen nabídnout.

  7. Jak si kvalitního zaměstance udržet? Mějte do budoucna i plán na to, jak si vámi vybraného jedince ve vaší společnosti i nadále udržet.

-mm-

Zdroj: HR Daily - australský server věnovaný řízení lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Daily