Future of Work: Digitalizace vytváří skutečnou poptávku po kvalifikovaných talentech

Jak digitalizace ovlivní budoucí podobu práce? Především na toto téma se zaměřila konference Future of Work, kterou první listopadový čtvrtek uspořádala společnost SAP SuccessFactors. Řečníci s různými specializacemi se zaměřili na inspiraci v oblasti zaměstnanecké zkušenosti, technologické inovace, digitální transformaci HR a talent management faktory, které ovlivňují dnešní společnost. Podívejte se na reportáž i video z akce. 

Future of Work.

Konference z dílny společnosti SAP s názvem Future of Work poskytla účastníkům náhled do zajímavých aktuálních témat. Zaměřila se především na trendy, které přináší digitalizace na trh práce. 

Hlavní myšlenkou konference bylo to, že informační systém by měl sloužit HR, nikoliv HR systému. Další stěžejní téma pokrylo budoucí podobu práce a faktory, které ovlivňují dnešní společnosti. Na problematiku talent managementu mířil klíčový řečník konference, Dr. Steve Hunt, přední psycholog podílející se na výzkumu řešení řízení lidského kapitálu SAP SuccessFactors.

„Digitalizace urychluje tempo změny a vytváří skutečnou poptávku po kvalifikovaných talentech," okomentoval v rozhovoru Dr. Steve Hunt.

Dle jeho slov se talent management stává pro firmy velmi důležitým. I s ohledem na aktuální nízkou nezaměstnanost v České republice je podle něj pochopitelný vysoký zájem o to, jak vytvořit pozitivní zaměstnaneckou zkušenost.

Přednášky vystupujících obohatila panelová diskuse s účastníky konference. Zabývala se zkušenostmi zaměstnanců a zaměstnavatelů a také způsoby myšlení v digitální době. Návštěvníci měli možnost zažít budoucnost personální práce po boku technologií SAPu v rámci interaktivní expozice karavanu Airstream.

Airstream karavan.

„Uvnitř karavanu se mohou účastníci podívat na to, jak umělá inteligence pomáhá zlepšovat nábor nových zaměstnanců, a to jak z pohledu kandidáta, tak z pohledu firmy," popsal Pavel Barták, obchodní zástupce SAP SuccessFactors.

Téma karavanu bylo zaměřeno na vylepšení procedury nástupu nového zaměstnance – tzv. onboarding. Ukazuje se, že si dnes spousta lidí rozmyslí nástup prvního dne do práce, až po podpisu všech potřebných smluv. Podobně ani zkušební doba už není primárně o názoru zaměstnavatele, ale rozmýšlí se především zaměstnanec. Součástí karavanu byly také HR analytiky a ukázka Digital Boardroom, pohledu pro top management společnosti.

Digitalizace mění pracovní prostředí

„Naší zkušeností je, že v HR bývá v českých firmách nejzaostalejší informační systém. Kdyby bylo elektronické bankovnictví nebo obchodní portál ve stejném stavu jako HR, tak firmy zcela jistě zkrachují,“ řekl Pavel Barták.

Firmám by mělo jít především o to, aby měly všechna data uložena na jednom místě. Ovládání lidského kapitálu musí být intuitivní, srozumitelné a lehce řízené. To by měl být odrazový můstek pro další inovace. 

Největší výzvou dnes není to, jak se s digitalizací vypořádat. Moderní technologie totiž neberou lidem práci, naopak přinášejí pokrok a upravují či vytvářejí nové pozice. „Klíčem je zaměřit se na propast mezi tím, co si myslí zaměstnanec, a tím, co zaměstnavatel. Společnosti se musí naučit tyto rozpory rozeznat a umět se k nim postavit. Klíčovou roli přitom hrají tzv. moments that matters, kdy se ptáme zaměstnance na jeho pocity v důležitém okamžiku – ne jednou za půlrok. To jsou individuální momenty, které mají význam. Jejich sběr nám usnadní mít spokojené zaměstnance,“ shrnul Barták.

Podívejte se na videoreportáž z konference