Hledání zaměstnání - tradiční způsob vs. online

Ilustrační snímek

Personálně poradenská společnost Hays Česká republika provedla průzkum mezi kandidáty. Zajímal ji názor na profesní sociální sítě, především na prospěšnost využívání sítě Linkedin. Na konci roku 2012 připravila průzkum, na který odpovědělo cca 500 respondentů.

Přístup k využívání profesní sítě se liší dle oborů, z kterého oslovení kandidáti pocházejí. Největší samozřejmostí je Linkedin pro specialisty v oblasti Technology (IT, Telco, Engineering, Construction and Property), Office support (zde se jedná především o zaměstnance v oblasti Personalistiky) a Business Services (zde se jedná o zaměstnance center sdílených služeb, kteří hovoří více jazyky).

Osloveným pracovníkům v oblasti Office Support nikdy nebyla nabídnuta práce prostřednictvím Linkedin. Naopak lidem z center sdílených služeb byla nabídnuta z 80% procent.

Kandidáti nepovažují za vhodné oslovit potenciálního zaměstnavatele právě prostřednictvím Linkedin. K oslovení používají personálně poradenské společnosti, osobní kontakty, či pracovní portály.

Pokud jsou ale osloveni potenciálním zaměstnavatelem, snaží se reagovat pozitivně.

Co může být slabou stránkou profesní sítě Linkedin je fakt, že většina respondentů přiznala, že si svůj profil aktualizuje nepravidelně. Informace, které tedy u jednotlivých profilů vidíme, nemusí odpovídat realitě. Někteří kandidáti mají založeno více profilů, někteří tam nemají aktuální role, či zaměstnavatele. Ze zkušeností Hays Česká republika plyne, že největším neduhem je, že si kandidáti na Linkedin neukončují pracovní poměr. Pokud si uchazeči budou aktualizovat svůj profil pravidelně, mohou dostávat adekvátní nabídky.

Přídavné možnosti jako jsou diskuze ve skupinách, ankety, účast na konferencích využívá velmi malé množství uživatelů.

V České republice se pro hledání zaměstnání, či zaměstnanců začínají používat i jiné sociální sítě, jako je Twitter, Xing či Facebook.

Otázka

Accountancy & Finance

Business Services

Life Sciences

Office Support

Sales & Marketing

Technology

Máte profil na profesní síti Linkedin?

Ano 66,7%

Ano 100%

Ano 62,5%

Ano 80%

Ano 72,5%

Ano 79,2%

Považujete profesní sociální síť za užitečnou?

Ano, na hledání práce 50%

Ano, na hledání práce a kariérní růst 40%

Ano, na hledání 39,7%

Ne 80%

Ano, na hledání práce 37,5%

Ano ke kontaktu s bývalými kolegy 40,7%

Byla Vám někdy nabídnuta práce právě prostřednictvím Linkedin?

Ne 60,5%

Ano 80%

Ano 53,9%

Ne 100%

Ne 52,5%

Ano 54,5%

Oslovil jste někdy potencionálního zaměstnavatele právě přes Linkedin?

Ne 72,1%

Ne 60%

Ne 61,2%

Ne 80%

Ne 69,2%

Ne 65,5%

Kdybyste hledal zaměstnání, jaký způsob byste zvolil?

Personální agentura s profes.soc. sítí 58,1%

Personální agentura s profes.soc.sítí 80%

Personální agentura s profes.soc. sítí 59,8%

Personální agentura 80%

Personální agentura s profes.soc. sítí 60%

Personální agentura s profes.soc. sítí 56,8%

Jak často si aktualizujete Váš profil?

Nepravidelně 81,6%

Jednou měsícně 60%

Nepravidelně 85,5%

Nepravidelně 100%

Nepravidelně 87,5%

Nepravidelně 83%

Jste aktivní uživatel Linkedin skupin?

Neaktivní 79,1%

Aktivní 60%

Neaktivní 82,9%

Neaktivní 100%

Neaktivní 63,2%

Neaktivní 73,2%

Jak reagujete na oslovení pomocí Linkedin?

Pozitivní, snažím se reagovat 82,5%

Pozitivní, snažím se reagovat 80%

Pozitivní, snažím se reagovat 83,6%

Negativní, ignoruji reakce 40%

Pozitivní, snažím se reagovat 88,9%

Pozitivní, snažím se reagovat 85%

Zdroj: Hays Czech Republic s.r.o. - přední světová společnost v oboru lidských zdrojů a získávání specialistů
Zobrazit přehled článků ze zdroje Hays Czech Republic s.r.o.