I hlas v telefonu může rozhodnout o přijetí či nepřijetí

Při náboru nových zaměstnanců se uplatní i telefon, a to buď jako prostředek prvního kontaktu uchazeče s potenciálním zaměstnavatelem nebo přímo při vlastním pohovoru. Prostřednictvím telefonu může zaměstnavatel nebo náborový pracovník odhadnout, zda je uchazeč důvěryhodný, inteligentní a vyrovnaný. Proto by měl každý, kdo chce při svém hledání zaměstnání využít telefonu, zapracovat na svém vystupování. Článek obsahuje několik tipů.

Před započetím jakékoli telefonické konverzace je třeba se připravit. Telefonát vždy začínáme zdvořilým pozdravem – žádný zaměstnavatel asi nebude nadšený, když na druhém konci linky uslyší „Co je?“ apod. Jakmile se člověk se z jakýchkoli důvodů nemůže soustředit, je vhodné se omluvit a telefonát raději odložit.

Je také dobré mít po ruce tužku a papír a průběžně si zaznamenávat důležitá jména, telefonní čísla a ostatní věci vztahující se k danému zaměstnání. Pokud sami voláme do firmy, kde se ucházíme o práci a musíme zanechat vzkaz na záznamníku, měly by tyto vzkazy být co nejstručnější. Také platí, že nenecháváme osobu na druhém konci drátu dlouho čekat.

I na našem hlasovém projevu záleží. Náš hlas by měl být co nejpříjemnější a ne příliš hlasitý. Též pozor na všechny ostatní zvukové projevy – telefon veškeré zvuky zesiluje a například takové žvýkání žvýkačky či splachování záchodu zní v telefonu skutečně velmi podivně.

**Datum vydání:** II/2002
Zdroj: Vault.com - americký portál a online komunita zaměřená na rozvoj kariéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje Vault.com