LinkedIn zavádí nový algoritmus pro doporučování potenciálních zaměstnanců

Ilustrační snímek

Profesní sociální síť LinkedIn oznámila změny ve své aplikaci pro náboráře s názvem Recruiter. Kromě nové grafické podoby získá Recruiter i nový algoritmus pro vyhledávání potenciálních zaměstnanců mezi více než 200 miliony uživatelů z celého světa. Tento algoritmus má zjednodušit třídění kandidátů pro obsazované pozice tím, že bude náborářům sám doporučovat vhodné lidi a zobrazovat jejich profily v sekci s názvem „People You May Want to Hire” (Lidé, které byste mohli chtít přijmout). Ta bude viditelná pouze platícím uživatelům aplikace, mezi něž v současné době patří více než 16 tisíc firem.

Server Forbes.com citoval produktového manažera LinkedInu odpovědného za aplikaci Recruiter Parkera Barrileho, který vysvětlil fungování algoritmu na příkladu pracovního trhu IT specialistů v USA. Díky analýze dat uživatelů LinkedIn ví, že tito specialisté migrují především mezi New Yorkem a San Franciskem. Firmám hledajícím IT specialisty v San Francisku tak budou doporučováni specialisté z New Yorku (a nikoli z jiných měst, odkud IT specialisté běžně nepřicházejí). Stejně pak bude doporučování „Lidí, které byste mohli chtít přijmout“ fungovat i mezi různými zeměmi.

Na podobném principu již na LinkedInu fungují funkcionality „Lidé, které můžete znát“ a „Pracovní příležitosti, které by vás mohly zajímat“. Parker Barrile vidí hlavní přínos LinkedInu pro náboráře v tom, že již nemusejí hledat vhodné kandidáty sami a ručně. Algoritmy LinkedInu dnes již tuto činnost z poloviny automatizují.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com