Nováčci neumí dělat zázraky

Největší chybou, kterou zaměstnavatelé dělají při výcviku nových zaměstnanců, je snaha nacpat do nich všechno najednou a očekávat, že rychle dosáhnou běžné výkonnosti. Nejdříve musíte utřídit informace, které chcete nové zaměstnance naučit. Bude jim trvat nějakou dobu, než začnou být produktivní. Ještě předtím, než přijde nový zaměstnanec první den do práce, nebo raději ještě před jeho přijetím, vytvořte detailní seznam jeho povinností. Měl by obsahovat i to, co od nového pracovníka očekáváte, jak bude danou práci vykonávat, jak bude odměňován jeho výkon atd. To vše pak budete moci sdělit novému zaměstnanci, když začne. Také je důležité dát mu dostatek času na zacvičení. Nepředpokládejte, že už všechno ví sám od sebe. Informace, které mu chcete předat rozdělte podle úrovní. Co potřebuje vědět okamžitě? Co je pro něj nejdůležitější? A jaké informace může dostat později?

Vytvoření seznamu povinností nového pracovníka je důležité, ale nevytvářejte stostránkový manuál. Ukažte mu, jak který úkol vypadá, a poprvé se dívejte, jak je provádí. Poskytněte mu zpětnou vazbu o tom, co udělal dobře. Mnoho dospělých se učí rychleji, když vidí konkrétní příklad. A na závěr tři tipy pro výcvik nováčků:
1. *Nepředpokládejte* – nemyslete si, že když nový pracovník jednou informaci slyšel, pamatuje si ji. Musíte ho vést a pomoci mu zapadnout.
2. *Ptejte se* – noví zaměstnanci se často bojí ptát, udělejte to za ně. Řekněte: „Vím, že to může být zmatené, nepotřebujete s nějakou částí pracovního postupu pomoci?“
3. *Vytvořte tahák* – bude to vizuální pomůcka, co dělat a co nedělat, nebo pět věcí, na které nesmí zapomenout...
-ba-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com