Recruitment Supertips 1/5: Zapomeňte na LinkedIn. Hledejte kandidáty i na TikToku, Instagramu nebo Facebooku

Od vzniku profesní sociální sítě LinkedIn není významnější inovace v recruitmentu. LinkedIn je aktuálně standardem pro recruitery nabírající jakékoliv střední a vyšší pozice. I když LinkedIn nedisponuje největším počtem uživatelů (v ČR je to 1,4 miliony profilů) a Facebook ho v tomto parametru převyšuje 4 až 5 krát, dohání LinkedIn svůj nedostatek výrazně lepší kvalitou dat. LinkedIn je přece jen taková databáze digitálních CVček, která je navíc k vyhledávání určena. 

Josef Kadlec, Recruitment Academy

Tento fakt svádí k tomu, že recruitment specialisté sklouzávají k tomu, že nakonec používají pouze LinkedIn a tím omezují svoji konkurenční výhodu v boji o kandidáty. 

Na kterých dalších sociálních sítích můžeme kandidáty vyhledávat?

Prakticky na všech, které vás napadnou - Facebook, Instagram, TikTok, Twitter, Vkontakte, Clubhouse, Twitch a další. Každý nabízí jinou skupinu kandidátů a jiné vyhledávací možnosti. 

Facebook například nabízí vyhledávač lidí, který je ovšem po technických úpravách způsobených aférami zneužívání osobních dat Cambridge Analytica velmi krkolomný. Můžete zadávat město jako lokalitu, školu a také pozici nebo společnost, který však musí být k vybrání v našeptávači. 

Vyhledávání Facebook

Do horního vyhledávacího políčka navíc musíte něco zadat, takže abyste prošli všechny možnosti, musíte zadat písmeno a, poté b, c a takhle projít celou abecedu. 

Jiný způsob vyhledávání je přes tzv. x-ray search. To znamená využití vyhledávačů jako Google, Bing nebo Yandex k prohledání dané sociální sítě. V případě Facebooku je to možnost značně výhodná a řeší všechny nedostatky nativního vyhledávače. 

Pokud bychom například hledali Software Testery v Praze, vypadal by jeden z příkazů, které bychom na tuto pozici použili, takto:

Vyhledávání Google

 

U TikToku můžete kandidáty vyhledávat nativně i bez přihlášení.

Vyhledávání TikTok

Samozřejmě je zde problém s lokalitou, pro kterou na TikToku a také např. na Instagramu není standardizované pole.

Kandidáty můžeme vyhledávat i z dalších zdrojů, které nejsou přímo sociálními sítěmi jako např. Telegram, GitHub, StackOverflow, Behance. Také pak přes Google image search, behaviorální vyhledávání, CV search a další vertikály vyhledávání v kyber prostoru.

Pokud vás k tomuto tématu zajímá více informací, stáhněte si záznam kurzu Techniky recruitmentu na Facebooku, Instagramu a TikToku.

Články v sérii

Aktuální

Recruitment Supertips 1/5: Zapomeňte na LinkedIn. Hledejte kandidáty i na TikToku, Instagramu nebo Facebooku

Aktuální

Recruitment Supertips 2/5: Používejte video pozvánky tam, kde potřebujete maximalizovat response rate

Aktuální

Recruitment Supertips 3/5: Naučte se dělat market mapping z veřejně dostupných zdrojů