5 překážek týmové spolupráce

Výsledky, oddanost, pracovní procesy, komunikace a důvěra - to jsou charakteristické rysy vysoké výkonnosti pracovních týmů. Existují však určité manažerské chyby, které týmovou výkonnost podrývají. Na co si dát pozor?

- Nejasné cíle nebo výsledky. Manažeři často mylně předpokládají, že zaměstnanci rozumějí celkovým cílům týmu. Je proto třeba věnovat více času komunikaci se zaměstnanci. Vyzývejte je, aby vlastními slovy popsali, co se od nich očekává.

- Nedostatečná komunikace. Manažer by měl se svým týmem plně komunikovat. Znamená to poskytovat dostatek informací k tomu, aby se tým nevydával špatnou cestou, nepropadal frustraci a mohl plnit termíny. Důležité je komunikovat především o změnách.

- Trestání za chyby. Místo trestání chyb se nejprve přesvědčte, zda váš tým správně rozumí svým cílům. Tím se mnoha chybám vyhnete předem. Ty, které přesto nastanou, se snažte využít jako příležitosti ke zlepšování.

- Neposkytování podpory. Chybějící zdroje znemožňují efektivní práci. Zajistěte proto svému týmu přístup k nástrojům, které potřebuje, i k odborníkům a dalším lidem, kteří usnadní jeho práci. Podpora znamená také motivaci.

- Porušování důvěry. Důvěru začnete ztrácet ve chvíli, kdy přestanete plnit své sliby a závazky.

-kk-

Zdroj: HR Tools - americký portál pro manažery lidských zdrojů
Zobrazit přehled článků ze zdroje HR Tools