Jak vycházet s teleworkery

Teleworking neboli práce z domova nabírá v poslední době na intenzitě. V USA je podle statistik téměř 19 miliónů teleworkerů. Někteří z nich pracují pouze z domova, někteří tráví většinu času ve firmě a teleworking je pro ně otázkou 1-2 dnů v týdnu. Článek přináší odpovědi na otázky, které zajímají každého zaměstnavatele, který zaměstnává osoby pracující z domova nebo plánuje zavést teleworking ve své firmě.
1. Opravdu zvyšuje teleworking produktivitu zaměstnance i celé firmy? Ano. Průzkumy ukázaly, že lidé, kteří mají možnost pracovat z domova, si této příležitosti váží a podávají vyšší výkony. Naopak zaměstnavatel, který práci z domova neumožňuje, riskuje, že ztratí své nejschopnější lidi.
2. Jak se dá monitorovat práce teleworkerů? Teleworking se nedá posuzovat podle odpracovaných hodin, ale podle podaného výkonu. Zaměstnavatel by se měl zaměřit na to, zda pracovník odvádí práci, kterou odvádět má. Také by s ním měl být neustále ve spojení – buď tradičně prostřednictvím telefonu nebo e-mailu, nebo nově také například prostřednictvím konferenčních hovorů (velmi účinné zejména pro porady).
3. Co když je zaměstnanec výkonný a schopný, ale jeho práce není vhodná pro teleworking? Jak mám jeho žádost odmítnout? Je vhodné takovému zaměstnanci vysvětlit, že je zřejmé, že podává stabilní vysoké výkony, pokud má okolo sebe tým, který jej podporuje a motivuje a že je pro ostatní kolegy nepostradatelný.

**Datum vydání:** III/2002
Zdroj: Vault.com - americký portál a online komunita zaměřená na rozvoj kariéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje Vault.com