Jarní úklid na pracovišti

Využijte nadcházejícího jara k úklidu a lepší organizaci svého pracovního prostředí. Nemusí se přitom jednat jen o tradiční kancelář v prostorách zaměstnavatele.

Kancelář u zaměstnavatele

Pokud pracujete v kanceláři mimo svůj domov, kriticky se zaměřte na to, jak může působit na ostatní. Na mnoha pracovních stolech se společně kupí rodinné fotografie a jiné osobní věci s pracovními složkami. Vyčleňte si proto jedenu oblast nebo zásuvku pro pracovní dokumenty, abyste z kanceláře vždy odcházeli „s čistým stolem". Ujistěte se, že osobní věci nezastíní primární pracovní účel vašeho pracoviště. Projděte také své dokumenty a rozhodněte, které lze skladovat jinde, popřípadě vyhodit.

Kancelář doma

I když pracujete doma, udržujte si profesionální pracovní prostředí. Začněte jarní úklid tím, že se ujistíte, že máte barvy a papír do tiskárny (nejlépe v blízkosti tiskárny) a zařadíte nebo vyhodíte všechny nahodile rozmístěné dokumenty a složky. Dobře archivujte všechny dokumenty, které je třeba skladovat dlouhodobě (například účetnictví a daně). Tyto složky však není nutné mít v bezprostřední blízkosti, kde by měly být věci, které potřebujete k dennímu provozu.

Pracoviště řemeslníka (nebo kohokoli, kdo užívá nějaké nástroje)

V případě použití pracovního nářadí je třeba zajistit, aby bylo ukládáno na čistém a přehledném místě podle určitého systému. Pomůže vám to zejména u nástrojů, které nepoužíváte příliš často nebo pravidelně.

-kk-

Zdroj: Suite 101 - databáze odborných článků nejen pro manažery
Zobrazit přehled článků ze zdroje Suite 101