Klíčem k angažovanosti zaměstnanců jsou manažeři

Ilustrační snímek

Zvyšování angažovanosti zaměstnanců nemusí být tak velká věda, jak to na první pohled vypadá. Vycházejte z toho, co potvrzují nejen četné výzkumy, ale především každodenní praxe – nejdůležitějším faktorem pro řízení angažovanosti zaměstnanců je jejich vztah s přímými nadřízenými. Připomínejte manažerům, že vztahy se zaměstnanci se budují na základě každodenních malých kroků, na které se často zapomíná. Jaké to jsou?

Reagujte co nejdříve

Pokud manažer nechá zaměstnance příliš dlouho čekat, než se vyjádří k něčemu, s čím se na zaměstnanec něj obrací, vysílá jasný signál – problémy zaměstnanců jej nezajímají. Rozhodně byste neměli reagovat až po několika týdnech.

Choďte včas na porady

Manažer přicházející vždy pozdě vysílá další nepříjemný signál – jeho čas je důležitější než čas ostatních. Zvláště demotivující je to v případech, kdy poradu sám svolává.

Chvalte za dobře odvedenou práci

Pokud chcete zvýšit angažovanost svých podřízených, naučte se jim upřímně poděkovat za každou dobře odvedenou práci bez ohledu na její rozsah. Je to gesto, které vás nic nestojí, ale udělá hodně.

Zajímejte se o své lidi

Upřímně se zajímejte o to, co dělají mimo práci. Když nahlédnete pod pokličku jejich problémů, lépe jim porozumíte. Už jen tím, že ukážete zájem, posílíte vaši vzájemnou loajalitu.

Buďte k dispozici

Mějte doslova otevřené dveře a buďte připraveni vyslechnout otázky a problémy svých lidí. I když jste maximálně vytížení, vaši lidé by měli vědět, že za vámi mohou přijít.

-kk-

Zdroj: Psychology Today - americký portál a komunita odborníků z oblasti psychologie
Zobrazit přehled článků ze zdroje Psychology Today