Podpořte zaměstnance v přebírání iniciativy

V současném hektickém a stále se měnícím podnikatelském prostředí roste potřeba vést zaměstnance k tomu, aby sami přebírali iniciativu. Nejen, že to firmám pomůže ušetřit náklady, zlepšit procesy a potěšit zákazníky, ale také to zpříjemní práci samotným zaměstnancům. Jak na to?


- Přemýšlejte, jak se věci mohou zlepšit. Podporujte zaměstnance v kladení „hloupých" otázek typu: Proč to děláme tak, jak to děláme?

- Přemýšlejte jako zákazníci. Učte zaměstnance nahlížet na jejich aktivity z pohledu zákazníka.

- Sledujte individuální výkonnost. Vyzývejte zaměstnance ke sledování aktivity při výkonu jejich konkrétní práce a k tomu, aby přicházeli s vlastními nápady na zlepšování.

- Jednejte na základě svých nápadů. Přicházet s nápady je jedna věc, druhá však je umět je využít v praxi.

- Připravujte se. Ukazujte zaměstnancům, jak mohou hlouběji přemýšlet o svých nápadech, jaké kroky je třeba podniknout, jaké budou náklady a přínosy a jak sbírat podpůrná data.


- Budujte solidaritu. Veďte zaměstnance k tomu, aby začínali s těmi, kteří se nejvíce zajímají o jejich nápady a zapojovali je.


- Mluvte na poradách. Vyzývejte k aktivní účasti a diskusi o nových nápadech.

- Nabízejte dobrovolné aktivity. Podporujte zaměstnance v tom, aby se sami nabízeli k řešení problémů, zvláštních úkolů či k asistenci kolegům, kteří potřebují pomoc.

- Řiďte manažery. Vysvětlete zaměstnancům, že by měli nejprve rozumět prioritám svých manažerů, aby mohli přicházet s nápady k věci.

- Držte se svých nápadů. Ne každá myšlenka je okamžitě přijata s otevřenou náručí. Vyzývejte však zaměstnance, aby se svých nápadů hned nevzdávali, vidí-li v nich přínos.

-kk-

Zdroj: Training Magazine - portál předního amerického časopisu o vzdělávání a profesionálním rozvoji
Zobrazit přehled článků ze zdroje Training Magazine