Pravidla důvěryhodnosti a dobré pověsti v HR

Ilustrační snímek

Bývalý personální ředitel společnosti PepsiCo a autor odborných knih z oblasti HR Alan Collins se tentokrát na svém blogu s názvem Success in HR zabývá otázkou důvěryhodnosti a pověsti personalistů. Popsal následující čtyři jednoduchá pravidla, bez nichž se personalista důvěryhodnosti a dobré pověsti nikdy nedosáhne.

1. Kompetentnost

Personalista bez znalostí základů svého oboru zůstává amatérem. Měl by se neustále snažit o to, aby byl ve své práci nejlepší. Znamená to chtít vědět co nejvíce o svých klientech, o firmě a o konkrétní části HR, kterou má na starosti. Soustřeďte se na práci, kterou děláte, nikoli na to, co byste chtěli dělat.

2. Sebedůvěra

Personalista by měl do každé situace, kterou řeší, vstupovat sebevědomě. Musí se umět ptát svých klientů na jejich názory a potřeby, zároveň však také vyjádřit svůj vlastní názor. Nevadí, když se vás na něj nikdo neptá, buďte silným lídrem a říkejte, co si myslíte.

3. Týmová práce

Ve velké organizaci jednotlivec příliš mnoho nezmůže. Personalista proto musí umět spolupracovat s ostatními a stát se partnerem svých klientů a kolegů. Musí chápat, že svou pověst má právě díky těmto lidem.

4. Rozvoj vztahů

Silné vztahy pomáhají personalistům dosahovat výsledků, kterých by sami nedosáhli. Čím lepší vztahy s lidmi kolem sebe máte, tím více toho můžete dosáhnout.

-kk-

Zdroj: Success in HR - americký HR blog
Zobrazit přehled článků ze zdroje Success in HR