Studie: Jak lépe využít data k budování značky zaměstnavatele

Společnosti mají čím dál větší snahu o efektivnější budování zaměstnavatelské značky a dělají také velké pokroky v tom, jak k tomuto účelu využívají různé analytické nástroje. Zejména malé firmy však s využíváním dat bojují a mnoho personalistů dnes zjišťuje, že pracovat s daty tak, aby mohla být jejich efektivita jednoznačně vyhodnocena, je den ode dne obtížnější.

Byť je využívání propracovaných analytických strategií prokazatelně spojeno s dvakrát vyšší pravděpodobností zlepšení efektivity náboru a rozvoje lídrů na všech firemních úrovních, pouze 3 z 10 firem používají tzv. attribute score k tomu, aby mohly dlouhodobě pozorovat návratnost svých investic vložených do employer brandingu. Zároveň se méně než 1 z 10 firem soustavně rozhoduje na základě dat. Vyplývá to ze studie výzkumné společnosti Universum s názvem Employer Branding Now.

Významné nedostatky v komunikační strategii budování značky zaměstnavatele jsou evidentní zejména tehdy, když přijde řeč na povědomí v porovnání s diferenciací. Většina společností se totiž snaží pouze zvýšit povědomí o své zaměstnavatelské značce, ale jen velmi málo z nich se dokáže skutečně odlišit od konkurence. Samotné povědomí o značce přitom k zaujetí budoucích zaměstnanců už zdaleka nestačí.

Možná ještě překvapivější je pak zjištění, jak vzácné je využívání strategií pro budování značky zaměstnavatele k účelům udržení zaměstnanců ve firmě. K tomuto účelu je totiž momentálně využívají pouze 3 z 10 velkých společností, i když pro odborníky je právě udržení kvalitních zaměstnanců ve firmě tou nejvyšší prioritou.

Která z následujících možností nejlépe popisuje vaše primární cíle, co se komunikace za účelem budování vaší zaměstnavatelské značky týče?

studie společnosti Universum "Employer Branding Now" 2016

Zjištění studie Employer Branding Now jsou založena na názorech více než 2 500 odborníků v oblasti budování značky zaměstnavatele z různých společností včetně 100 firem z žebříčku Fortune 500. Společnost Universum shromáždila různé úhly pohledů výkonných ředitelů, ředitelů HR a náboru a dalších světových profesionálů za účelem odhalení nejpalčivějších problémů ovlivňujících současný stav globálního talent managementu a employer brandingu.

Studie si klade za cíl odhalit, na co se odborníci v oblasti talent managementu musejí zaměřit v nadcházejícím roce, a k tomu jim i poskytnout doporučení, jak využít data a přilákat i udržet špičkové talenty. Praktická doporučení, jak jak uvést příslušné poznatky do praxe, zahrnují například:

  • Jak vytvořit užší sladění mezi prioritami značky zaměstnavatele a prioritami talentů.

  • Jak plně využít měřítko EVP (employer value proposition), abyste zajistili větší důraz na značku zaměstnavatele a její dopad.

  • Jak investovat do kvalitního obsahu sociálních médií (nejen jako doplňku komunikace, ale jako jeho samozřejmosti).

  • Jak efektivně investovat do datové analytiky.

Studie je k dipozici ke stažení online zde.

-kk-