Uchazeči mají v moci váš firemní image

Existují prohřešky, které náboráři a jejich manažeři dělají každý den a které poškozují image firmy. K vytvoření nelichotivého obrazu stačí málo. Například zpoždění, neuklizená kancelář, nezdvořilé mravy apod. Na vrcholu těchto „hříchů“ stojí z pohledu uchazečů nulová komunikace poté, co firma uchazeče vyloučí ze seznamu top adeptů.

Možná vám nezáleží na tom, co si o vaší firmě myslí konkurence. Určitě se to ale nedá říci o vašich strategických partnerech, kteří mohou vaše odpadní uchazeče přijmout. Ti pak dříve nebo později určitě své zkušenosti s vámi předají.

Je bohužel dost snadné zapomenout na uchazeče a přejít k dalšímu, když zjistíte, že vašim potřebám nevyhovuje. Měla by mu být ale věnována stejná péče při odchodu jako, kterou jste obětovali k tomu, aby navštívil vaši firmu. Je přece zbytečné dělat si nepřátele.

Pokud například přijmete pro firmu 100 lidí ročně a pro každé místo se přihlásí zhruba 11 uchazečů, pak každý rok „získáte“ 1000 lidí, kterým váš proces ublížil. Přitom program, který bude ošetřovat problematiku „odpadních“ uchazečů, nemusí být složitý. Mohl by však firmě ušetřit nemalé prostředky.

-av-
Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Zobrazit přehled článků ze zdroje ERE.net