Jak učit strategickému myšlení

Schopnost strategického přemýšlení patří do základního vybavení úspěšných byznysmenů. Ovlivňuje současnou produktivitu i budoucnost firem. Vyučovat ji však není jednoduché, protože neexistuje jen jediný způsob volby správné strategie. Výuka strategického myšlení by měla podle odborníků vycházet z praktických obchodních zkušeností, interního školení a dobré znalosti organizace, oblasti jejího působení a konkurence.

Důležitou součástí rozvoje strategického myšlení je syntéza – individuální schopnost vybírat informace z různých zdrojů a dohromady je využívat při rozhodování. To samozřejmě není možné vyučovat vedoucí pracovníky pouze na školeních. Vždy je třeba pracovat s individuální vnímavostí a možností učení se novým věcem. Samotná pracovní náplň by proto měla být nástrojem učení, pak ji lze doplnit o koučování nebo mentorování.

-kk-

Zdroj: Chief Learning Officer - americký časopis a server pro manažery vzdělávání
Zobrazit přehled článků ze zdroje Chief Learning Officer