Jakými typy videí můžete oživit vaše online školení nebo konferenci? (2/2)

Vyberte si vhodný videoformát pro vaše vystoupení – ne vždy je „mluvící hlava“ jedinou možností, kterou můžete využít, abyste zaujali publikum. V prvním díle jsme probrali živá a demonstrační videa. V pokračování článku se zaměříme na typy animovaných videí.

Ilustrační snímek

Animovaná videa

Animace je všestranná, zábavná a přitažlivá. Pokud jste dostatečně kreativní, neexistuje žádný skutečný limit, jak můžete šířit poselství svého videa.

1. Animovaná videa postav

Animovaná videa postav kombinují přitažlivost vypravěče se smysluplným a poutavým vizuálním designem. Animace může poselství vašeho videa učinit relativnějším, empatičtějším a lidštějším – něco, co vám v konečném důsledku pomůže snadněji vytvořit emocionální spojení s publikem.

Můžete například vytvářet zábavná animovaná videa o firemní kultuře, která vaše zaměstnance naučí vše o příběhu a základních hodnotách vaší značky. Nebo použijte animaci postav k pokrytí delikátnějších, ale zásadních problémů, jako jsou předpisy společnosti o sexuálním obtěžování nebo šikaně společnosti.

Příklad

2. Animovaná videa s whiteboardem

Tato videa využívají animované postavy či příběh doprovázené často i ručně psaným textem na virtuální tabuli. Jsou dnes jedním z nejmocnějších nástrojů pro sdílení znalostí a jsou koncipována tak, aby syntetizovala velké množství informací a poskytovala je co nejefektivnějším způsobem – kombinují vzdělávací obsah se zábavným přístupem.

Použití těchto videí vám pomůže vylepšit zážitek a snížit kognitivní zátěž pro diváka. Například když chcete zaměstnancům vysvětlit znalosti specifické pro danou roli nebo vyškolit zaměstnance v nových zásadách vaší společnosti.

Příklad

3. Videa s pohyblivou grafikou

Pohyblivá grafická videa jsou jako grafický design v pohybu. Kombinují zvuk, text, symboly, grafy, text a animaci, aby něco vysvětlily. Z toho, co je abstraktní, ploché nebo nudné, se stane něco jednoduchého, poutavého a zábavného.

Například vývoj série grafiky s krátkým pohybem pro řešení běžných otázek týkajících se vašeho produktu nebo společnosti může vašim zaměstnancům pomoci zvýšit produktivitu. Kdykoli mají otázku, mohou k těmto videím přistupovat a rychle najít odpověď.

Příklad

4. Videa s pokyny

Videa s návody jsou navržena tak, aby pomohla odpovědět na konkrétní otázky a rychle naučila lidi dělat něco, co předtím nevěděli. Taková videa procházejí všemi kroky potřebnými k dokončení procesu nebo úkolu přímým, jasným a stručným způsobem.

Od výuky dodržování předpisů a bezpečnosti až po získávání standardního „know-how“ pro nové zaměstnance, aby získali správné základy, mnoho podniků je zahrnuje do svých vzdělávacích programů, protože jsou super vzdělávací, dynamické a poutavé.

Příklad

 

-bb-

Zdroj: Training Magazine - portál předního amerického časopisu o vzdělávání a profesionálním rozvoji
Zobrazit přehled článků ze zdroje Training Magazine

Články v sérii

Aktuální

Jakými typy videí můžete oživit vaše online školení nebo konferenci? (1/2)

Aktuální

Jakými typy videí můžete oživit vaše online školení nebo konferenci? (2/2)