Koučování vedoucích pracovníků má své výhody i nevýhody

Ilustrační snímek

Koučové přicházejí do firem většinou zvenku a přinášejí nezaujatý pohled na to, jak fungují. Pomáhají měnit interpersonální chování zaměstnanců a lépe je propojit s firemními cíli a hodnotami. Mohou firmám výrazně pomoci zefektivnit jejich organizaci tím, že zdokonalí týmovou spolupráci a schopnost zaměstnanců plnit strategie. To jsou nepochybně dobré zprávy.

Většina organizací se však stále teprve učí správně systematicky využívat koučování, a neuvědomuje si tak jeho plnou hodnotu. Vliv koučingu může být totiž snižován řadou faktorů, jako je nízká morálka zaměstnanců, slabá organizační kultura nebo konflikt firemních hodnot. Maximální výhody koučování lze očekávat jen tehdy, pokud bude využíváno zacíleně s primárním cílem zlepšit výkonnost zaměstnanců a nikoli jen opravovat problémy.

Problémem koučování je také skutečnost, že neexistuje žádná regulace a standardy této profese, takže je obtížné stanovit jeho efektivnost. Podle odborníků dnes nejlépe zajistíme efektivní koučování s podporou nejvyššího vedení, definováním behaviorálních cílů, měřením úspěchu a centralizovaným řízením koučů. Úspěchem budou vůdcové lépe vybavení pro podporu organizační výkonnosti, jednání s kolegy a podřízenými, učení a přizpůsobování se změnám.

-kk-

Zdroj: Newswise - americký informační portál pro novináře z oblasti lidských zdrojů, obchodu a vědy
Zobrazit přehled článků ze zdroje Newswise