Nejdřív snaha, potom vyhazov

Slabí pracovníci existují v každé podnikové kanceláři a v každé výrobní hale. Je snadné je poznat – jsou to ti, kteří stále přicházejí pozdě a odcházejí brzy, kteří si vymýšlejí omluvy, když se něco nepovede, a kteří způsobují, že jejich kolegové musí pracovat přesčas, aby napravili jejich chyby. Navíc špatní pracovníci šíří tuto nákazu do celého podniku. Aktivně neangažovaní pracovníci mají sklon rozšiřovat nespokojenost, což může mít ohromný vliv na rentabilitu. Proto se může zdát jako nejlepší řešení takové zaměstnance prostě vyhodit. Avšak podle odborníků je mnohem cenově efektivnější investovat do slabých pracovníků čas a napravit je.

Specifický manažerský výcvik jak zacházet se špatnými pracovníky poskytne manažerům nástroje, jak najít hlavní příčiny výkonnostních problémů a jak pomoci zaměstnancům zlepšit jejich výkonnost. Personalisté nejprve musí zjistit, zda manažeři potřebují pomoc. Pokud ano, měli by jim poskytnout výcvik, který dá manažerům návod, jak postupovat ohledně špatné nebo upadající výkonnosti zaměstnanců. Tento výcvik by měl obsahovat:
- kdy začít s poradenstvím – manažeři by měli začít radit hned, jak zjistí první náznak problémů s výkonností.
- jak zjistit základní příčinu – stojí za špatnou výkonností nedostatek dovedností, špatný přístup k práci, nemoc nebo zamilovanost?
- jak konstruktivně kritizovat,
- a kdy ukončit pracovní poměr – když snahy o nápravu selhaly, manažer by měl zjistit rizika vyhození tohoto pracovníka a ujistit se, zda je to opravdu jediné řešení.

-ba-
Zdroj: Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal