Pět pilířů fungujícího mentoringu ve firmě

Víte, kdo byl první mentor? Byl to Mentor s velkým M, jeden z hrdinů Homérova eposu Odyssea. Právě Mentora pověřil Odysseus před svým odchodem do Trójské války, aby vychovával a chránil jeho syna Télemacha.

Mentorovo jméno se pak stalo synonymem moudrého a důvěryhodného rádce, který pomáhá méně zkušenému svěřenci učit se a překonávat překážky.

V personalistice jsou mentoři chápáni jako odborníci na určitou oblast, kteří předávají své znalosti a zkušenosti druhým. Jdou jim příkladem v tom, jak dosáhnout větší profesionality i kariérního růstu.

Většinou jsou to zkušení manažeři nebo specialisté. Mentorem však může být kdokoli, kdo se chce podělit o své zkušenosti, a pomoci tak méně zkušeným. Existuje dokonce i tzv. reverzní mentoring, kdy mladší a méně zkušení zaměstnanci mentorují své starší, zkušenější a výše postavené kolegy.

Mentorování může být zcela neformální v rámci každodenní spolupráce, ale i v podobě formálního vzdělávacího programu uvnitř firmy. Pokud má takový program uspět, měl by stát na následujících pěti pilířích.

Chcete si přečíst celý článek?
Zajistěte si předplatné zdarma nebo od 58 Kč měsíčně

Pro firmy je cena předplatného od 1490 Kč ročně bez DPH. Pro soukromé osoby a OSVČ za 690 Kč ročně včetně DPH.

Pozor AKCE, do konce roku využijte nabídku 30 dní za 149 Kč. Předplatné můžete ale také získat zdarma.

Nevíte, jak máte dále postupovat? Podívejte se na kompletní podmínky předplatného nebo nás kontaktujte.