Sebedůvěra - strategická priorita firmy

Kdo si věří, mluví jasně a stručně a má v dnešním globalizovaném světě značnou výhodu. Oč příjemnější je pracovat s takovými lidmi než s nezodpovědnými mnohomluvnými byrokraty, kteří se snaží pomocí žargonu a frází uchvátit a zastrašit posluchače. Pro pracovníky v oblasti lidských zdrojů by měl být program budování sebedůvěry jedním z hlavních cílů.

Sebedůvěra je budována zkušeností – rozumným rizikem a učením se ze vzletů i pádů. Roste přijetím zodpovědnosti za vlastní život a rozhodnutí, i když to může vést k neúspěchu. je snazší změnit sebe než celý svět. sebedůvěru člověk nabývá i pozorováním a hodnocením osobních vzorů. Je však těžké získat sebedůvěru rozhodováním na základě cizího jednání.

Samostatné jednání, sebepoznání a rozhodování jsou základními kameny sebedůvěry. Něco se můžeme naučit sami, něco přinese v programu podnikového rozvoje. Management, který nepracuje na rozvoji sebedůvěry pracovníků, se připravuje o možnost posílit výkonnost a flexibilitu svých zaměstnanců.
Zdroj: HRinfo - server pro personalisty, Austrálie
Zobrazit přehled článků ze zdroje HRinfo