WANTED-IN a WAIT-IN: seznamte se s alternativními platformami e-recruitmentu

Rozhovor s Adélou Hlouškovou, majitelkou a jednatelkou společnosti WORK-IN agency

Adéla Hloušková v našem rozhovoru představuje dva nově se rozvíjející projekty na trhu: portál volných pracovních pozic na adrese www.wanted-in.com a projekt outplacementu na adrese www.wait-in.com.

Adéla Hloušková, WORK-IN agency

Můžete krátce přiblížit, jak si aktuálně, ve druhé polovině roku 2016, stojí pracovní trh z pohledu problematiky zaměstnanosti?

V České republice stále kontinuálně klesá míra nezaměstnanosti a zvyšuje se počet volných pracovních míst. Celkově bylo v srpnu na úřadech práce registrováno 388 tisíc uchazečů, přičemž příliv absolventů byl cca 1,3 tisíce.

Co konkrétně vás vedlo ke spuštění projektu WAIT-IN zaměřujícího se na problematiku outplacementu právě nyní?

V dnešní době situace na trhu práce opravdu spíše nenahrává outplacementu, ale právě naopak se společnosti snaží hledat nové uchazeče.  I přesto ale dochází k restrukturalizacím ve firmách, přesunům částí výrobních závodů či k změnám struktury nadnárodních společností.

Vzhledem k tomu, že je český průmysl postavený zejména na exportu, je třeba zároveň vnímat ekonomickou a bezpečnostní situaci v Evropě a ve světě a brát zřetel i na burzovní propady evropských bank.

Myslíme si, že je dobré vědět, že projekt tohoto typu je na trhu práce k dispozici, může tak pomoci větší flexibilitě a rychlosti nalezení pracovního uplatnění.

WAIT-IN umožňuje jednak zaměstnance nalézt a jednat také nabídnout skrze vlastní doporučení, anebo dokonce vlastní pracovníky pronajmout. Vezměme to popořádku. Jaké kroky mám jako personalista podniknout, pokud hledám nové lidi do firmy a chci vyzkoušet váš portál?

Projekt je v prvotní fázi připraven pro společnosti, které řeší, nebo se chystají řešit propouštění zaměstnanců. Podle regionů a typu pozic pak budeme potenciální zaměstnavatele kontaktovat v prvních měsících přímo. Jak jsem již zmínila, jedná se o připravený nový projekt.

Je přístup do databáze zpoplatněn? Jaké jsou podmínky jejího využívání?

Společnosti mají umožněn přístup do databáze na základě členství, které mohou zvolit na dobu 3 měsíců, 6 měsíců, nebo jednoho roku. V rámci členství je možné jak zadávat profily končících zaměstnanců, tak oslovovat nové, či využít možnost „Pronájmu“. Členem projektu může být jakýkoliv přímý zaměstnavatel, který může poskytnout k profilům zaměstnanců relevantní referenci.

Pokud pro vlastní zaměstnance již nemám ve společnosti uplatnění, co by mě mělo motivovat využít váš portál a zaměstnance doporučit nebo pronajmout jiné společnosti?

Hlavní motivací by jednoznačně měla být ochrana značky zaměstnavatele a společenská zodpovědnost. Nicméně každá společnost se může dostat do situace, kdy sama bude potřebovat v budoucnu opět nabírat pracovní síly, proto je zde ona myšlenka koncepce „Firmy firmám“.

Jak formálně probíhá dočasný pronájem zaměstnanců skrze služby vašeho portálu? Nemusím se obávat, že mé zaměstnance jiná firma odláká natrvalo?

V případě „Pronájmu“ zaměstnance probíhá komunikace skrze portál pouze mezi zaměstnavateli, kde si stanoví podmínky spolupráce. Aby k těmto případům nedocházelo, doporučujeme firmám připravit dopředu takové smluvní podmínky, které je ochrání. Zamezit odlákání zaměstnance, kromě právní úpravy, nemůže portál jako takový.

Před časem jste spustili také projekt WANTED-IN, který stejně jako WAIT-IN pracuje s referencemi. Můžete jej lépe přiblížit? Komu je WANTED-IN určen a jaké firmy jej aktuálně využívají?

Projet WANTED-IN je pracovní portál, který se kromě klasické inzerce pracovních pozic zaměřuje i na přímý HR marketing, kdy vystavené pozice cíleně propaguje vybrané skupině potenciálních kandidátů. Díky vypsaným odměnám za doporučení mohou navíc reagovat i známí uchazečů o zaměstnání a zvýšit jejich reference. Opět se jedná o projekt, kde jednou z hlavních přidaných hodnot je právě reference.

 

 

Jak se o aktuálních nabídkách práce na portálu WANTED-IN dozví cílová komunita? Využíváte také další nástroje pro rozšíření dosahu nabídek pracovních míst?

K propagaci vystavených pracovních pozic dále využíváme sociální sítě Facebook, LinkedIn, Twitter a nově i reklamy Google. V průměru oslovíme jednou pozicí 15-30.000 uživatelů internetu (číslo je samozřejmě variabilní vzhledem k prostředkům použitým na propagaci – průměrná částka z rozpočtu na jednu pozici je 1 500 Kč), offline kampaně pak používáme pro pozice vhodné pro studenty nebo absolventy vysokých škol.

Jaké máte další plány s oběma projekty v příštích měsících?

Rádi bychom, aby se naše portály ujaly jako alternativa na poli e-recruitmentu. Aby se jak firmy, tak lidé dozvěděli o těchto možnostech a bylo pro ně jednoduché tyto nástroje používat. Zároveň bychom si přáli, aby i firmy samy měly o nové projekty na trhu práce zájem a mohly je využívat.

V příštích měsících plánujeme také celorepublikovou kampaň projektu WANTED-IN a interně budeme pracovat na úpravách systémů tak, aby práce s nimi byla příjemná.