HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Jak poznat špatného šéfa už na pohovoru

Chystáte se na pracovní pohovor, kde budete sedět tváří v tvář svému budoucímu přímému nadřízenému. Není to jen šance ukázat se v tom nejlepším světle, ale také výjimečná příležitost zjistit, zda tento člověk bude dobrý, nebo špatný šéf. Pak se budete moci lépe rozhodnout, zda nabízené místo přijmout. Před časem jsme přinesli článek o tom, jak na přijímacím pohovoru poznat dobrého šéfa, nyní se tedy zaměřme na toho špatného. Rádcem nám bude server businessinsider.com.

1. Vnímejte celkovou energii

Jaký pocit máte z prostoru firmy a lidí, s nimiž se zde setkáváte? Působí příjemně a soustředěně, nebo naopak nespokojeně a ve stresu? Možná mají strach nebo jsou příliš negativní, což může být důsledek práce pro špatného manažera.

2. Sledujte chování manažera

Manažer, který s vámi vede pohovor, by se měl chovat slušně a s respektem. Neměl by být nepřátelský nebo znevažovat vaše schopnosti. Pokud vás uráží nebo neposlouchá, věřte tomu, co vidíte. Při práci se k vám nebude chovat jinak.

3. Chtějte vysvětlit svou roli

Váš potenciální přímý nadřízený by měl mít jasnou představu o tom, co od vás bude očekávat v průběhu prvního roku a jak bude měřit váš úspěch.

4. Všímejte si kvality otázek

Manažer, který ví, co od vás chce, se bude otázkami snažit zjistit vaše schopnosti a dovednosti. Zaměří se na to, jak můžete zapadnout do stávajícího týmu. Nebude se vás snažit oslnit či nachytat otázkami, které nemají nic společného s výkonem práce.

5. Ptejte se, proč je daná pozice volná

Zajímejte se, jak dlouho je nabízená pozice volná a kdo ji zastával naposledy. Pokud se na ní vystřídalo více lidí v průběhu jednoho roku, je to podezřelé. Dobrý šéf by vám měl uspokojivě vysvětlit důvody.

6. Zajímejte se o styl řízení

Nebojte se zeptat, jak by váš budoucí šéf popsal svůj vlastní manažerský styl. Neměl by to být žádný problém. Chtějte vědět, s jakými lidmi nejraději pracuje, jaké jsou vztahy v týmu, jak dává svým lidem vědět, zda pracují dobře nebo špatně apod.

Na svého potenciálního šéfa se můžete informovat i mezi stávajícími či bývalými zaměstnanci, například na síti LinkedIn. Konečné rozhodnutí by mělo vycházet z toho, co vy sami očekáváte od svého šéfa ve své současné životní situaci.

-kk-

Zdroj: Business Insider - americký portál zaměřený na oblast podnikání
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.
Předchozí články v sérii:

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace