Ovlivňuje výcvik zaměstnanců jejich loajalitu?

Časy se mění. Firmy dnes zvládají více s méně zaměstnanci. Snižování nákladů, propouštění, reorganizace jsou dnes běžnými slovy. Kdy to skončí? Až si budou manažeři vědomi, že na prvním místě je profit podniku a nikoliv jejich individuální zájmy. Pracovníci se cítí nejistí, při prvních náznacích hospodářských výkyvů podniku se snaží hledat bezpečí jinde. Co je pro ně skutečně důležité? Podle výzkumů je to otevřená komunikace, povaha jejich práce, možnost ovlivnění pracovní náplně, jistota udržení místa, motivující činnost. V druhé polovině tabulky se nacházejí zaměstnanecké výhody, plat či pružná pracovní doba.

Metoda “zlatých želízek”, uplatňovaná mnoha zaměstnavateli, není řešením. Otázka, zda zůstat v podniku, je pro pracovníka často velmi emocionální záležitostí. Firma, která se chová ke svým lidem jako k dospělým a komunikuje s nimi namísto toho, aby jim předepisovala, jak mají jednat, může spíše počítat s jejich loajalitou. Udržení kvalifikovaných zaměstnanců může být otázkou přežití podniku, proto by se management měl snažit jejich přízeň získat, nikoliv ji očekávat.

Významnou úlohu může v tomto případě sehrát oddělení výcviku zaměstnanců - i když se zdá že školení a loajalita pracovníků spolu příliš nesouvisejí. Podstatou je propojit výcvik jednotlivých dovedností (technické, obchodní, komunikační...), které, ač považovány za nezávislé, mají spolu mnoho společného a zaměstnanec je při svojí práci využívá ve vzájemné interakci a kombinaci. To zajistí jeho skutečnou všestrannost a výkonnost, bude vědět, že na svoji práci stačí a bude spokojený - nebude mít důvod hledat místo jinde.
Zdroj: Edu-Leadership - informace o úspěšném vedení lidí, motivaci, týmové práci a efektivním řízení organizace
Zobrazit přehled článků ze zdroje Edu-Leadership