Proč je 360stupňová zpětná vazba hloupá?

Jak může zpětná vazba ohledně výkonnosti sesbíraná z více stran být špatná věc? Proč většinou zpočátku funguje, ale po několika pokusech selhává? Podle článku Wendella Williamse na serveru ere.net je důvod neúspěchu 360stupňové zpětné vazby jednoduchý – je hloupá. „Když chcete získat informace o své výkonnosti, proč posílat dotazník lidem, kteří vás neznají, nezajímají se o vás nebo nevidí, jak pracujete?“ ptá se Williams a přikládá i další důvody:

Příliš mnoho dat

Většina účastníků 360stupňové zpětné vazby vám řekne, že jde o takové množství dat, že jen vysvětlení, co všechno to znamená, si žádá půldenní workshop. Chcete-li uspět, volte co nejjednodušší kritéria.

Nerelevantnost

Účastníci musejí často hodnotit věci, které nemají nic společného s výkonností v daných pracovních rolích. Chcete-li uspět, zaměřte kritéria na specifické znaky pracovních rolí.

Odměny a postihy

Jakmile lidé zjistí, že na základě zpětné vazby budou odměňováni nebo postihováni, nebudou odpovídat objektivně. Chcete-li uspět, držte zpětnou vazbu na rozvojové úrovni.

Špatné plánování

Nikdy nepokládejte otázky, pokud nejste připraveni na odpovědi. Chcete-li uspět, připravte rozvojové plány pro každou položku.

Chybějící zapojení managementu

Základní odpovědností manažerů je vést, koučovat a rozvíjet podřízené. Chcete-li uspět, zapojte manažery do spolupráce se zaměstnanci.

-kk-

Zdroj: ERE.net - přední světová online komunita pro odborníky z oblasti náboru
Zobrazit přehled článků ze zdroje ERE.net
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace