Co by měli vědět zaměstnanci vysílaní do zahraničí?

Stěhování za prací do zahraničí by nemělo být bráno na lehkou váhu. Nabídka většinou zprvu vyvolá nadšení, to by však nemělo zastínit praktickou stránku věci. Server expatinfodesk.com proto sestavil průvodce základními předpoklady úspěšného odchodu za prací v zahraničí. Upozorňuje na tři nejdůležitější úvahy, o kterých by měli vědět nejen samotní pracovníci zvažující práci v zahraničí, ale také personalisté, kteří je do zahraničních působišť doporučují a vysílají.

1. Důkladně zvažte svou finanční situaci

Životní náklady v zahraničí budou jen zřídka stejné jako v domovské zemi. Není proto od věci udělat si předem průzkum nákladů na stejný životní standard jako doma. Výdělek v zahraničí by vám měl zajistit minimálně takový standard, na jaký jste zvyklí.

2. Uvědomte si, jak funguje každodenní život v příslušné zemi

Být někde na dovolené a skutečně tam žít jsou dvě zcela odlišné věci. Důležité je proto předem zvážit, jaký životní styl můžete v zahraničí uplatňovat. Ideální je vyrazit do dané země na dva až tři týdny a život v ní si vyzkoušet.

3. Prozkoumejte dostupnost vzdělávacích a zdravotnických zařízení

Jednou z priorit při odchodu do zahraničí by měla být pohoda a zdraví zaměstnance a jeho rodiny. Než odjedete, měli byste znát náklady na zdravotní péči v dané zemi a pravidla zdravotního pojištění. Měli byste také vědět, kde se v dané lokalitě nacházejí zdravotnická zařízení a jakou péči dokáží poskytnout. Totéž platí pro školy.

-kk-

Zdroj: Expat Info Desk - informační portál pro zaměstnance působící v zahraničí
Zobrazit přehled článků ze zdroje Expat Info Desk