Jak se nenechat vyhodit z oddělení HR - část 1/2

Ilustrační snímek

I když jste to vy, kdo ve vaší firmě rozhoduje o propuštění zaměstnanců, nemůžete si nikdy být jisti, že nebudete propuštěni také. Nikdo v HR není nenahraditelný. A pokud se vás vaši nadřízení chtějí zbavit, většinou vás nebudou předem varovat. Zkrátka se to dozvíte, až budete mít před sebou výpověď. Na serveru successinhr.com se tímto tématem zabývá bývalý personální ředitel společnosti PepsiCo a autor odborných knih z oblasti HR Alan Collins. Upozorňuje na 14 varovných signálů, které vám napoví, že můžete být brzy propuštěni, a radí, co dělat.

1. Váš nový šéf má zavést změny v oddělení HR

Jakmile přijde nový šéf, začněte pracovat podle něho. Nečekejte, že se on přizpůsobí vám.

2. Obdrželi jste špatné hodnocení výkonnosti

V tom případě vám nezbývá nic jiného, než se upřímně snažit o nápravu. Objektivně byste také měli zvážit možnost oprášení svého životopisu a kontaktů, které vám mohou pomoci najít nové místo.

3. Finanční výsledky firmy jsou stále horší

Upřímně se zamyslete nad tím, jak vaše firma vnímá HR. Pokud je pravděpodobné, že právě vaše oddělení bude první obětí snižování nákladů, nejspíš s tím nic neuděláte. Začněte se poohlížet po práci jinde.

4. Vaše firma prošla fúzí či převzetím

Buďte připraveni ukázat novým nadřízeným, jakou hodnotu má vaše práce pro firmu. Nečekejte, až si vás zavolají na kobereček, připravte si argumenty.

5. Přišli jste o některé své dosavadní odpovědnosti

Pochybujte o tom, že vám váš šéf takto chce ulehčit práci. Snažte se o nejlepší možný výkon i v rámci omezených pravomocí, ale začněte se zároveň poohlížet po jiných možnostech.

6. Jste mimo hru

Pokud vás přestali zvát na důležité porady a ptát se vás na vaše názory ohledně dalšího rozvoje HR ve vaší firmě, jsou pochyby na místě. Měli byste začít odpovídat na telefonáty personálních agentur, které vám čas od času zavolají.

7. Nedaří se vám prosadit vaši HR strategii

Mluvte o tom s lidmi, kteří vás nechtějí podpořit. Ptejte se jich, co byste měli změnit a buďte připraveni i na nepříjemnou zpětnou vazbu.

Druhou část článku si můžete přečíst zítra zde.

-kk-

Zdroj: Success in HR - americký HR blog
Zobrazit přehled článků ze zdroje Success in HR