4 kroky k užšímu partnerství HR a byznysu

Ilustrační snímek

V posledních letech se v HR hodně mluví o tzv. business partnerství, k němuž se ještě většinou dodává přívlastek „strategické“. V zásadě jde o to, aby se lidské zdroje mohly zapojit do debaty o budoucím vývoji firmy na úrovni jejího nejvyššího vedení a hlavně, aby jim v této debatě bylo nasloucháno. Zajímavým způsobem se nad tímto fenoménem pozastavuje Erika Andersenová na serveru Forbes.com. Tato populární blogerka, koučka a autorka několika úspěšných knih o leadershipu a řízení lidí, radí HR necpat se nahoru násilím.

„Nikdy to nebude fungovat dlouhodobě. Budou se jednoduše pořádat porady a vás zapomenou pozvat nebo vás budou ignorovat, když přijdete,“ píše Andersenová. Dodává, že nejlepší způsob, jak se dosáhnou toho, aby s vámi zacházeli jako se strategickým partnerem, je přemýšlet a jednat jako strategický partner. Dobrá pověst se nevybuduje ze dne na den. Doporučuje začít následujícími čtyřmi kroky.

Naučte se rozumět byznysu firmy

Musíte vědět, co pohání vaši firmu kupředu, jak fungují všechny její součásti. Musíte také znát konkurenci a rozumět tomu, v čem je vaše firma lepší nebo horší. A musíte o tom všem umět mluvit.

Vystupte z úzkého pohledu HR

Musíte také umět vnímat potřeby vaší firmy celkově, nejen z pohledu HR. Udělejte krok zpět a zkuste vnímat především potřeby, které jsou v rozporu s potřebami HR.

Pomáhejte manažerům

Mluvit je důležité, ale ještě důležitější je pomáhat. Vaším úkolem je pomáhat manažerům a jejich prostřednictvím všem zaměstnancům plnit jejich cíle. Zaměřte se proto na způsoby, jak ulehčit práci manažerům a nechte za sebe mluvit výsledky své práce.

Naslouchejte

Při všech výše uvedených krocích používejte své uši. Buďte zvědaví a ptejte se na to, co slyšíte. Lidé si dobře všimnou, kdo jim naslouchá.

Poslední knihu Eriky Andersenové si můžete prohlédnout a objednat prostřednictvím internetového obchodu Amazon.com zde: Leading So People Will Follow.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com